Skördefest 2016.....

Prinsesspumpa :))
......är över.....
Nu har deltagare å besökare packat ihop å åkt hem..
Å våran långhelg är till ända..
Har varit ett fantastiskt väder, helt perfekt Skördefestväder.
Strålande sol, ljumma vindar både fre å lör men igår var det kyligare.
Men då var det ju i sort sett över så bättre än så kunde det inte varit.
Regnade lite på tors å sen fre kväll å nattetid men kunde varit så mycket värre.
75% av allt är ju under bar himmel så det är tacksamt med bra väder.

Åkte ner till Eriksöre direkt vi kom över bron så vi var lite tidigare än förra året.
Men när skymningen föll började det tjocka på med folk men då var vi på väg därifrån.
Inhandlade 2 små minipumpor som lyser upp köksfönstret nu.
Mycket trafik, gick i 60-70 km mellan Färjestaden å Borgholm.
Mötte en oääääändlig radda bilar på väg söderut mot konstrunda mm.
Fredagen är ju sö Ölands stora skördefestdag även om det finns lika mycket de andra dagarna.
Men just konstrundan lockar ju oerhörda mängder med folk.

Hem å packa in allt, kollade tvättstugan å hade tur att jag kunde dela upp tvätten på både lördagen å söndagen.
Så det var att släpa sig upp lör morgon kl 7 å börja tvätta...
Jag var grymt trött men hade inget val när vi inte har vatten hemma.
En dusch, tog upp sista tvätten å sen gav vi oss ner på stan.
Tjockt med folk på Storgatan, musik å mycket annat längs vägen.




Fikade hos mina föräldrar, gick med sonen till Kapelludden där han jobbar med sin A-traktor men snart är den klar iaf.
Hem å vila lite inför nästa runda...
Slank in på "Lundgrens Garage" som återuppstått å där spelade "Bufflarna", Buffalo Power.
Bandet sattes ihop inför en engångsspelning på ett knytkalas på Lundegård typ -89/90 el nåt sånt..
Men dom håller på än :))
Dom spelar nån gång då å då men på den tiden var dom frekventa på krogarna både på Öland å Kalmar.
Kul har jag iaf haft till dom :))

Middag med mina föräldrar, sen väntade vi in det stora fyrverkeriet som är varje år kl 21 på lör nere i hamnen.
Å i år tog dom nog i lite extra för jäkla vilket fyrverkeri det var !!!
Men vi strosade sakta hemåt efter det så det blev ingen dans på Harrys. 
Släääääpade mig upp sön morgon för sista tvätten så jag fick det klart.
Allmänt slapp söndag, gick en promenad i ett väldigt höstigt Borgholm.
Men det kommer i ett eget inlägg.

Pappa bjöd på middag på Sörens för att fira syrran å hennes gubbes vigsel för 3 v sen. 
Jag tog plankstek av ryggbiff, så jäkla gott !!!


Bägge barnen kom hem på kvällen så vi fick umgås lite själva oxå, sonen sov över så jag fick träffa honom innan han gick till bussen imorse.
Är tacksam vi inte behövde stressa hem igår, det var sjukt mycket köer å tog tid att ta sig till Kalmar.
Jag är ju naturligt ledig på måndagar om jag inte själv bokar in sjukhuset å sambon hade bett om ledigt.
Men jag hade ju frissan idag kl 13 så vi hade en skön förmiddag, plockade ner  det sista å packade ut i bilen, bara kylvarorna som fick vara tills vi åkte.
När jag var hos frissan så körde sambon mina föräldrar till en kyrkogård med lite blommor å ljus å åkte en liten runda när dom ändå var ute.
Vi åkte direkt när jag var klar hos frissan, bara hem å hämta kylvarorna.
Nyfriserad :)) 
Ant har jag gått ner i vikt el så blev det en väldigt fördelaktig vinkel när jag tog kortet för jag ser så smal ut i ansiktet..
Så vi har packat upp allt, kvällen är sen....
Imorrn är det jobb igen.....

Summan av Skördefesten:
Vi har inte sett så mycket mer än Eriksöre å Borgholm av Skördefesten.
Jag har varit helt slut av trötthet tyvärr...
Jag hade nog kunnat sova bort hela helgen men fick vila lite på eftermiddagarna så det gick.
Å ena sidan finns det oerhört mycket att se, i varenda avkrok finns ju evenemang.
Å andra sidan är mycket av det detsamma.
Det som säljs är pumpor, marmelad-chutneys-choklad-bröd mm i stort sett var du än kommer.
Oerhört mycket folk, köer på småvägarna å jag kände att jag orkade inte det.
Otroligt mycket hantverk å konst, fantastiskt fina saker men man har ju fullt å har inte plats för mer.
Å det kostar en hel del kan jag säga....
Nu får det bli lite tv, 56:orna, å sen blir det sängen.
Jobb imorrn till kl 14, sen handla å planera lite mat igen så gott det går utan rinnande vatten.
Se rullar dagarna iväg igen....
HA EN SKÖN KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg