Tja.....näe........





........... har ingen vettig rubrik...
Rubriktorka kan man säga....
Brukar inte ha så svårt för att få till en men idag är det trögt...

Trögt med skrivande oxå, har så mycket i huvudet jag skulle vilja-kunna skriva om men när man väl sitter här framför datorn så är det tvärstopp.....

Nu har sista delen till vattenpumpen kommit iaf så nu kaaaaaaanske vi kan få lite vatten iaf.
En givare som ska slå ifrån pumpen när trycket blir för lågt så att den inte bränner igen.
Bara vi kan ta så mycket att man kan tvätta händerna ordentligt å skölja ur tandborsten, kunna diska så vore jag tacksam.
Tvätt å dusch kan man fixa på annat håll men att få till det absolut nödvändigaste skulle underlätta enormt.
Fyllde vatten på jobbet nu i eftermiddag innan jag började så nu har vi fullt imorrn iaf.
Men jag ska både städa, laga mat å diska så jag lär få hämta mer under dagen ändå. 
Imorrn ska jag koka rotmos å fläsklägg, ska bli så grymt gott !!!
Har inget jobb inbokat nånstans imorrn men sen blir det tuffa dagar framåt.
Men fre-lör är det ordinarie tider på fisken för mig.

Har haft fullt upp på jobbet i eftermiddag-kväll .
Ovanligt mycket för en onsdagskväll å jag började fundera varför?
Å lyxmat har dom handlat, havskräftor, kungskrabbaben, räkor å annat gott...
Jaja, det är ju lill-lördag men iaf.....
Sen sa nån nåt om bortamatch..
Då spelar Lakers (ishockyelaget) borta ikväll å då sitter folk å smaskar gott framför tv´n istället.
Spelar dom däremot på hemmaplan så har vi ofta tunt med folk dom kvällarna (då är dom på Vida Arena) så det är lite roligt hur folk beter sig :))
.
Fick sms om jobb på sön från sjukhuset igår men avböjde.
Sen slänger sambon ur sig tidigt på förmiddagen idag att han ska jobba på sön, nya maskiner ska tillverkas-installeras under helgen å han-dom vill inte ha nå klåpare till det utan dom jobbar själva.
Slängde mig på telefon  då var passet ftf vakant så jag fick det.
Sen plingade måndag in av bara farten å det var kanon !!
Har inte så många timmar just nu på fisken så jag behövde verkligen, verkligen dessa pass.
Nån gång ska man ha tur......
Så det är bra att ha matlådor färdiga el som bara behöver kompletteras.
Lagade kålpudding igår kväll, så makalöst gott det är !!
Sambon undrade vad det var som luktade å sprang runt inatt tills han kom på att det var kålen som luktade, haha :))

På lör kväll får vi ääääääääntligen spinna loss till bästa Streaplers i parken.
Vi får kanske ge oss lite i förtid med tanke på söndagens jobb men en dag orkar man med lite sömn. 
Å så glädjande nyheter i dansbandsvärlden...
Kjelle Danielsson med ett förflutet som trummis-sångare i Jannez gör comeback på dansbandsscenen.
Nu som sångare i Black Jack...
Han har haft ett uppehåll av personliga skäl men nu återvänder han ut igen.
Han har en heeeeeelt fantastisk röst den mannen så nu måste man ju gå på BJ om så bara för den skull.
Hoppas å tror att det blir ett riktigt lyft för BJ att ha honom som sångare.
Han kallades även den gående trummisen för trots att han spelade trummor så satt han sällan still :))

Har inte varit så mycket dans i höst....
Mycket jobb för mig å trötthet, sambon är lite "mätt" på det så det har inte blivit så mycket.
Samt inte direkt "våra" band som spelat i närheten så därav stilleståndet.
Men det blir lite mer nu senare i höst.
Parken här i stan har ju fått nådetid till sista januari, sen är det oåterkalleligen slut...

Är ju med på div danssidor på nätet å där diskuteras ju flitigt orsak till varför det inte är så mycket folk längre som går ut.
Nästan 3000 namnunderskrifter för att parken ska vara kvar men ett snitt på 200 per kväll.
Vissa tycker man ska gå dit oavsett band för att stödja men det kan inte jag iaf, det har jag inte råd med.
Å jag ju en konservativ dansbandsälskare av gamla sorten så de nya banden ger jag inte så mycket för.
Jag vill ha det klassiska dansbandssoundet, lite modern musik är ok att blanda in men soundet måste finnas där för mig.
Det ska vara lättdansat för att det ska va kul, iaf för mig..

Å dansarna har själva en del till den magra publiken.
Det blir mer å mer elitinriktat så en "vanlig" socialdansare har snart inget att hämta på en danskväll.
Alltså....vissa "broderar" ut dansen som om det vore kärnfysik det handlar om.
Vad hände med att gå ut, ha roligt å dansa??
Måste allt göras så förbannat invecklat-krångligt??
Huvudsaken är väl att man tar sig runt hyfsat, håller in armar å ben å kan hålla takten, svårare är det inte.
Å vissa dansare har en mycket taskig attityd, oerhört överlägsna å dissar hårt om du inte gått samma kurs.
 Så inom några år så kommer det nog inte finns nåt ställe för iaf mig att bara gå ut å dansa å ha kul på.
Dom gamla banden man gillar lägger ner å ställen blir färre å färre.

Men 22a okt är det GP tävling i bugg, dubbelbugg, lindy hop mm som klubben arrangerar.
Man blir otroligt imponerad av dansarna, dom är för grymma helt enkelt !!! 

12e nov spelar Blender...
19e nov Sannex..
26e WAHLSTRÖMS!!!!!!! Tjo-hoooooooooooo~~~~~~~~
17e dec Black Jack
18e dec dansar vi in julen på klubben till Voize.
Så det kan bli lite mer dans framöver, ska bli skoj !!

5 jan Streaplers
14e Wahlströms men sen är det oåterkalleligen slut för parken....
Marken är såld å det ska byggas bostäder.


Men nu får jag snart stänga ner här.
Jag skall icke sitta upp till midnatt ikväll å titta på tv iaf !!
Har mycket som ska göras imorrn,städa av lite ordentligt, byta sängkläder, laga mat mm å allt tar längre tid när man inte har rinnande vatten.
Sen en tur till Växjö för dusch, vaxa benen, fixa mina fötter, de är sorgligt eftersatta för tillfället å behöver oceaner av kärlek å pyssel.
Inte så kul på toaletten i omklädningsrummet på sjukhuset men vad gör man??
Sen kanske till klubben en liten stund, träffa pinglan B som lovat tvätta åt oss i helgen så dagen kommer försvinna fortare än man hinner blinka. 

Se där ja, det blev ett hyfsat inlägg till slut :))

Måste ju bjuda på Kjelles röst... :))
Här i sitt gamla band Jannez i Paul Paljetts gamla 70 talsdängare, Guenerina....


HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg