Mer.....





.........än halva oktober har passerat...
Dagarna blir mörkare å mörkare, nu är det mörkt ute vid 6 tiden på kvällen redan.
Å dagarna har rullat på sen jag bloggade sist, nästan en vecka har gått.
Hej å hå så mycket man hinner med.....el inte.....
Men lite är faktiskt ofrivilligt, skulle bloggat i torsdags men se då hade vi inget wifi...
Inte på hela eftermiddagen å kvällen så jag skrev lapp till sambon.
Han hade fått igång det under natten när han kom hem för telen hade uppdaterat sig men på morrn var det borta igen.
Å den har krånglat innan så när jag kom hem i fre kväll så fanns en ny dosa wifi som vi hoppas håller bättre.
Å den håller väl lagom till 2 år har passerat å garantin gått ut, ett par månader därefter så slutar den väl fungera... :(

Hade en härlig torsdag, städade både ute å inne.
Hivade ur sängkläderna, sanerade sovrummet på damm, städade av golven lite ordentligt.
Städade ute, sopade framför köksdörren, snyggade upp lite.
Plockade ihop å rensade upp ute på altan, sopade bort alla löv som låg i drivor.
Plockade t o m upp löv mellan springorna för hand tills jag insåg att det kanske.....öööööh....var lite överkurs... :))

På spisen puttrade fläsklägg å kålrötter så det blev rotmos å fläsklägg till middag.
Sååå sanslöst gott det  var !!!
Dock otacksam mat att laga, tar 2,5 tim att koka å 10 min att äta upp :))




Körde in till jobbet, fyllde en dunk vatten, åkte till sjukhuset å duscha.
Vaxade benen, tog hand om mina fötter mm.
För känslan att få glida ner i rena, fräscha lakan, nyduschad med nyvaxade ben, den är oslagbar !!!!!

Fixade till mig på morgonen, fick till en riktigt snygg vardagsmakeup.
Fy fasen en sån galen dag det blev...
Kaos i min hjärna, glömde flera saker på morgonen som sambon fick komma med.
Telen dog å det tog några timmar innan jag fick igång den å därför missade jag jobbsms fr sjukhuset om ons, den dag jag INTE har nåt inbokat.
En enda jävla förmiddag så är telefon död å givetvis måste det rasa in sms om just den dagen man är ledig så man missar det.

Å vi hade sååååå mycket folk........
Försäljningen låg på ungf densamma men kunderna var fler med ett lägre snitt.
Kl 12.50 så var jag helt tom i huvudet, då hade vi inte haft tid att varken äta el dricka men så är det i serviceyrket..
Jag kollade rapporten dagen efter, vi hade haft 283 kunder på 9 tim vilket ger ett snitt på 31 kunder i timmen, vilket gör att vi expiderade en kund varann minut i snitt i NIO timmar !!
Inte underligt att jag-vi var trötta när vi stängde....
Folk är som galna nu när säsongen för svenska krabbor är igång på allvar. 

Men vi fick en lugnare lördag som tur var...
En snabbdusch på sjukhuset innan jag åkte hem.
Kom hem, hittade sambon på alla 4 med huvudet ner i avloppsbrunnen.
Då hade han fått igång vattenpumpen men då fungerade inte avloppspumpen.....suck......
Men till slut funkade allting men vattnet var avstängt än så länge.

Iväg till parken för dans till bästa, underbara Streaplers :))
Å en sån kväll det blev... :))
Å vi var ett stort gäng från Jivers (dansklubben) som strålade samman så det var en synnerligen trevlig kväll !!!
Dom är helt suveräna att dansa till !!!
Men vi gav strax ef midnatt, vi skulle båda upp innan 6 igår morse å det ÄR skillnad på att lägga sig 00.50 än 01.50 när man bara får 4-5 tim sömn...
Kliva upp var inte så svårt men jösses så trött jag var under eftermiddagen.
Å såå ont i benen-fötterna jag hade, 2 mån utan dans å så mycket jobb i benen innan så jag satte mig i soffan å så kom jag inte längre förrän sängen lockade..

Grymt trött imorse oxå men piggnade till så dagen har runnit på.
Stod i grovdisken fr 9-12.30, en liten paus på 10 min bara, fruktansvärt trött i benen.
Men slutade ju 14.30 så det var raka vägen hem.
Pinglan B har tvättat åt oss i helgen så jag fick en del igår, resten idag men det får vara till imorrn att stryka det.

Ska ju hem i nästa vecka, tis-ons, ska ta tvätt då.
Ska på utv.samtal till sonens gymnasieskola på onsdagen så jag åker direkt efter jobbet på tisdagen.
Sambon jobbar ändå sent så han är inte hemma.

Imorrn ska jag besikta min lille bil....
Bokade via nätet i lör kväll så det var snabbt.
Ligger bara på andra sidan GS där jag jobbar, sen får det bli in på GS å en liten shoppingtur.
Måste ha ett par höstskor, dom tunna jag haft hela våren å sommaren är just det nu, för tunna...
Börjar bli kallt om fötterna så jag i behov av det.
Men jag HATAR att shoppa när man MÅSTE ha nåt, man hittar sällan nå bra då.
Å en mascara får det bli oxå på Kicks.
Ska se om jag hittar nå fina pumpor att arrangera utan för köksdörren, det lyser upp i höstmörkret.
Har ju redan börjat fuska lite med Halloween grejer, tycker det är mysigt å vill ha längre tid än en helg.
Insåg i lör hur utslitna mina dansskor är, nu när jag inte haft dom på 2 mån så det MÅSTE jag ha oxå....

Nu har vi vatten...
Iaf tillfälligt å det får användas med stor försiktighet...
Men nu kan vi tvätta händerna ordentligt, diska, spola nån gg mellan varven än bara sjövatten till toaletterna.
Men ingen dusch el tvätt men det kommer underlätta mycket.
Hoppas bara det funkar, resten kan man fixa även om det är lite bökigt.

Lite korv med bröd får bli kvällsmat, så mycket mer blir det inte ikväll.
Imorrn ska jag laga torsk i ugnen, är så sugen på torsk !!

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg