Oktober.....





........rullar på, redan den 10e.....
Hujedamig som hon sa Lina i "Emil.."
Dagarna rinner iväg, ibland känns det som man bara existerar å livet försvinner iväg..

Jodå, jag gjorde en uppryckning i fre, åkte iväg tidigt å duschade innan jag började jobba.
Satte i linserna, la lite makeup å visst känner man sig fräschare å piggare.
Fullt upp hela dagen likaså på lördagen så jag var rejält trött så så mycket mer blev det inte på lördagen.
Igår fixade jag så jag kunde köra en maskin tvätt hos en dansbekant i närheten, sen åkte vi mot Älmhult.
Har ju sett reklam på fb om nåt som hette Älmhults outlet/gasol.
Å då åker man ju mot Älmhult kan man tycka...

Det 1a vi kom till var "nya" Ikea, kroppen påkallade uppmärksamhet i behov av en toalett så vi svängde in där.
Jag kan säga att man ska INTE åka till Ikea en regnig söndag i oktober....
Herregud så mycket folk....
Vid toaletterna var det ingen fara men vi gick upp till restaurangen för att se om vi kunde äta nåt.
Jo tjena.........
Totalt fullpackat med folk så det fick vara.

Kollade på google maps var det låg, jo, 2 mil utanför Älmhult mot Tingsryd...
Jaja, vi åkte dit å såg en skylt.
Men jösses, det var nog det största skämtet i år....
Ett plåtskjul hemma hos en privatperson typ....
Å grejerna ska vi inte tala om...
För den som gillar fritidsfiske fanns säkert guldkorn, sambon har ju fiskat mycket å kan den genren men resten var inte mycket att ha...

Jaja, man lär så länge man lever....
Så vi körde vidare mot Tingsryd å hamnade på "Börjes".
En gofika fick det bli innan vi gick vidare.
2 par strumpbyxor å 2 par svarta sockor blev den enorma shoppingen.
Hittade äntligen blanka strumpbyxor, har letat på både Maxi å CG men inte hittat det.
Blanka-halvblanka är ju "snälla" mot benen, ger en illusion av slankare ben, trollar bort ev skavanker mm.
Så det blev x antal mil på småländska landsbygden en regnig söndag i oktober.
Men det var vilsamt å vi hade inget att stressa för.

Lika ruggigt imorse så morgonen var låååååååååång innan jag kom ur morgonrocken.
Å så fastnade jag framför tv´n.....
Helt ofattbart hur timmarna bara försvinner iväg när ena programmet avlöser det andra.
Men man behöver väl såna dagar oxå......
Men till slut lyckades jag sparka upp mig ur soffan, lagade ett par jeans jag har på jobbet.
Åkte till affären, äntligen hade dom x pris på blandfärs.
Storpack så jag har paketerat å fryst in, blir kålpudding imorrn å smörslungade morötter.
Lagade baconpasta jag hittade nätet som får bli lunchlåda imorrn å sen stöket med disken.

Man drar sig lite för att göra nåt, skulle vilja å kunna göra så mycket men utan tillgång till rinnande vatten blir allt så omständligt.
Det blir inte det lilla extra nu när det är så.
Men borra då..... kan man ju tycka...
Jo, men det är INTE GRATIS kan jag säga, inga pengar man bara hostar upp sådär....
Men visst, det är i-landsproblem...

Men på lördag är det äntligen dans.....
Bästa Streaplers spelar i Växjöparken så det blir en kanonkväll !!
Missade ju bägge kvällarna i somras när de var i närheten men på lördag får det bli en afton till dom..

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


 


 


 


Kommentarer

Populära inlägg