Att åldras.......



Ja, det är nåt man inte kommer ifrån....
Att i ålder bli gammal räds jag inte men att bli gammal å grå i utseendet är hemskt..
Å jag har åldrats rejält bara sista 2-4 åren...
När A dog så blev jag gammal väldigt fort.
En del har jag återhämtat mig ifrån men det tog hårt på utseendet.
Har alltid fått höra att jag sett 7-8 år yngre ut än vad jag är, ända sen tidigt +30.

Å så ska man som "Asta" säger, vara gammal å förståndig , att det tillhör livet, man ska vara glad för varje dag, man ska vara tacksam hit å dit bla, bla, bla..
Å hjälpa unga tjejer med att utseendet inte är allt, bla, bla, bla...
Å inte påverkas av modeller å dyl.
Nä, jag vill inte se ut som en 20 åring, jag levt i 49 år med allt vad det innebär å jag är inte avundsjuk på ungdomen idag.
Jag skulle inte vilja vara ung idag, på gott å ont.

Jag är bekväm i att jag blivit så gammal som jag blivit, att barnen är så pass stora som dom är.
All erfarenhet mm även om detta inte vad vad jag trodde för 25 år sen hur det skulle vara när man är snart 50 år med att jag flyttat från barnen pga arbetslöshet å jobb osv.

Men att bli "grå" i utseendet, inte rent färgmässigt utan trött i hyn, trött  blick, det är inte roligt.
Visst, med smink kan man lura vem som helst men när man ser sig i spegeln på morgonen, då är det inte lika kul längre.
Men jösses, då går man till Farbror Kniven å gör en ansiktslyftning :))

Njaaaaaäääääe......tror inte det....
Men man ska aldrig säga aldrig....
Men en sak jag inte skulle tveka på att fixa om jag hade pengar så är det mina överarmar.
Trötta boobs kan man fixa med en pushupbh, lite löst kärringfläsk på magen fixar ett par shapingtrososr av bra kvalité.
Men slappa överarmar med överflödsfett är svårt att fixa utan ingrepp.
Man kan banta ner sig å träna bort till viss del men tyvärr är det genetiskt oxå från mammas sida.

Så det är bara att försöka hålla vikten (viktigt på många sätt i min ålder..) å till min glädje idag så visade vågen minus drygt ett kilo sen sist.
Fick ju sånt flyt i träningen-löpningen i sept, sen försvann ju vattnet för oss.
Höll i nån vecka trots det men när det blev kyligare är det inte lika kul att bli svettig å inte kunna skölja av sig/duscha rätt omgående.
Men nu har vi ju så pass mycket vatten att jag kan göra det, åtminstone så mycket att man kan bli torr å varm efteråt så blir jag bara bra från förkylningen så ska jag igång igen.
För jag mår sååå mycket bättre, både fysiskt å psykiskt av det.

Jag kommer aldrig bli "bekväm" i att åldras i meningen, bli gammal å grå.
Det är inte nåt desperat försök att konstant förbli 30 år gammal men att kunna se hyfsat fräsch ut vare sig man är 35, 55 el 73 är viktigt för mig.
Självkänslan blir för mig bättre iaf...

Har jobbat i eftermiddag på sjukhuset, lite tungt men det gick.
Har plockat fram allt å ställt det vid dörren så det är bara att plocka ut det i bilen imorrn bitti.
Jobb i fiskaffären, sen raka vägen hem till ön.
Ska bli mysigt att få träffa ungarna lite... <3

HA EN SKÖN NATT !!!









Kommentarer

Populära inlägg