Bara...





............drygt 48 tim kvar tills det är julafton.....
Bara 10 dagar kvar av detta året....
Ännu ett år har passerat, helt ofattbart....
Å idag vänder det, vi går mot ljusare tider även om man inte märker det förräns en bit in i januari.
Men innan vi funderar på Nyår så ska vi fira jul iaf.

Skinkan kokar på spisen, sätter ut den på altanen inatt så den får svalna i spadet.
Plockar upp den imorrn bitti så får sambon griljera när han vill.
Ska sila spadet när jag kommer hem imorrn kväll, frysa in i 5 dl paket till att ha till brödbak.
Finns inget bröd så gott som det som är bakat på skinkspad 😊

Annars är det bara jobb som gäller just nu....
Bara 2 st 11tim dagar kvar av 8 de sista 2 veckorna.
Men det har gått bra hittills, jag har inte stressat upp mig mentalt.
Jag kan bara ta en kund i taget , börjar man jaga runt så förstör det mer än det hjälper...
Å det gör enormt mycket att ha en arbetsgivare som tänker-tycker likadant....

Klädde vår gran i mån kväll, blev nostalgisk.
Så längesen jag hade en riktig gran....
Sambon har så fina dekorationer från Polen men lite kitsch måste jag ju ha med 😊
Det är nåt visst med en gran iaf, så är det bara...



Får väl börja packa lite imorrn kväll, det mesta är mat som inte kan läggas ner förrän lör morgon.
Vi är ju bara borta 2 nätter.
Ska göra en räkcheesecake oxå som vi ska ha på fre kväll, på lillejulafton.
Fre kväll vill jag bara få komma hem å njuta av att ha jobbat färdigt dessa maratonveckor..
Ledig i hela FEM dagar innan jag behöver börja fundera på jobbet igen.
Gud så jag ska njuuuuuuuuuuuuta.......  😊

Lill-loppan har flyttat ner till mormor å morfar, där ska hon vara tills lör kväll iaf.
Roligt att hon vill vara där å hjälpa dom med lite av varje.
Italienskan landar i Köpenhamn imorrn kväll, då åker hon till sin moster så kommer dom hem till ön på fre.
Vi anländer lör förmiddag så kan vi börja fira jul ihop.
Sonen slutade skolan igår å lill-loppan idag så nu har dom jullov.

Så jag får önska er alla en God jul...
Ta det lugnt i trafiken å låt det bli en "vit" jul, för allas bästa...

GOD JUL !!!
 



Kommentarer

Populära inlägg