Nu är glada.....





....julen slut, slut, slut.......
Ja, nu är julen 2016 över...
Ljusen har brunnit ner, maten är uppäten å klapparna öppnade....

Nästan en vecka sen jag var här inne sist...
Ofattbart hur dagarna bara försvinner iväg, 4 dagar kvar av detta året...
Men datorn fick stanna hemma i Småland så det är därför det inte blivit nåt inlägg under julen.
Vi hade en extremt intensiv dag i tors, den mest hektiska på hela året tror jag.
Men tar man det bara lugnt, en kund i taget så går det.
Inte ett enda missöde för min skull vilket är skönt.
Dock snavade jag å slog dit i tors morse, 1a gg det hände på jobbet faktiskt.
En arm som ömmat i helgen blev resultatet men det överlevde jag.

I fre var det intensivt till en bit in på eftermiddagen sen lugnade det sig.
Vi stängde kl 18, sen plockade vi undan så jag gick 18.40.
In som en av bolagets sista kunder på fre kvällen för inköp av en flaska vitt vin å en snabbis in på Ur&Penn för inköp av ett par örhängen, julklapp till mig själv.

Så ljuvligt att få komma hem till sambon, ta av sig jobbkläderna, in med dom i tvättmaskinen.
Vi hade räkcheesecake å vitt vin till kvällsvickning på lillejulafton.
Tittade på Victoria Secret Fashion Show, den glammigaste av alla glammiga modevisningar.
Kul att dom visade så mycket som dom gjorde av svenska Elsa Hosk som var en av "änglarna".

Julaftons morgon gick vi upp, tog en macka å ett glas mjölk så packade vi bilen å åkte hemåt ön.
Inte många som var ute å åkte så tidigt julaftonsmorgon kan jag säga, rätt öde på vägen.
Dock ett riktigt grisväder med spöregn av å till.....
Men när vi körde på bron så uppenbarade sig en regnbåge.
Inte ofta man får se en regnbåge på själva julafton 😊

Väl hemma åkte vi direkt till mina föräldrar för julaftonsfrukost, sen hem å duscha å göra oss i ordning.
Men det är vi äldre som kollar på Kalle å hans vänner, barnen tycker inte det är nåt speciellt.
Men så är det, för oss är det nåt som hängt med sen barndomen , i stort sett den enda gång man kunde se tecknat å än idag tycker jag det är kul.

Middag å julklappsutdelning följde.
Alla var så nöjda med sin julklappar så det var roligt.
Lill-loppan är helt fenomenal att kunna rimma å det är inte 4 rader, det är en hel berättelse !!!

Ett par vingar kan vara bra att ha.
Kolsvarta likt en trast i solnedgången ska det va!!
På ett ögonblick det tjusigt infinner sig.
Saken som finns i detta paket är inte leverpastej.
En pensel med svepande drag kan man gör konstverk med.
Särskilt när du får sminka dig ifred.
Med denna kan du bli Cleopatra, Monroe eller Brandos brud.
Och detta kompletterar också en fullspäckad rockabillyskrud.

Vad jag fick??
Isadora glossy eyeliner men det har ni säkert räknat ut 😊
Av sambon fick jag en klocka jag sett:

 Av mina föräldrar fick jag en bok: Öland brinner.....
Boken om alla bränder å mord som uppstod på n.Öland under några år samt om dubbelmordet på mina bekanta Gustaf å Annika.

Har läst 2/3 av å det är skrämmande att läsa.
Även om jag var medveten om det under tiden det pågick så visste man ju inte allt å iddes inte läsa alla långa referat i tidningen heller.
Men vilken skräck dom levde i däruppe när det pågick.....

Juldagen förflöt med ett besök hos en äldre släkting å sen körde vi italienskan till Kalmar.
Hon skulle till gamla klasskompisar i Blekinge på fest å sen fick hon se var lillebror går i skolan numer.
Annandagen gick vi en sväng på stan hemma när butikerna öppnade för rean å se på tusan, fick jag inte tag på ett par stövletter !!
Ett par från Rieker, kostat 700 kr men 30% rabatt på det så 490 kr gav jag !!
Mörkt vinröda med skuggning av svart, så snygga är dom !!!
Å så skönt att ha ett par snyggare skor till vardags, inte ofta jag har det, har ju bara gympaskor på jobbet men kul att kunna att på sig nå snyggt till vardags å slippa klumpiga snökängor när det inte är snö.
Italienskan kom med tåget 13.50 till Växjö så vi prickade in henne på minuten å sen gav vi oss hem.

Kom hem till ett mörkt hus....
Helvete........
Tusen tankar for i huvudet:
Maten i frysen??
I kylen??
Helvete, inget vatten dessutom...
För så är det, har vi ingen el så har vi inget vatten när man har egen pump å brunn..
Sambon kollade alla säkringar å dom var ok.
Men sen kände jag att det var ganska varmt ändå å kollade elementen.
Jodå, dom var ftf varma...
Fick tag på grannen, då hade strömmen försvunnit strax innan vi kom hem å hela Ingelstad var svart.
Men elen kom tillbaka efter en stund men det blev lite diskobelysning en stund men sen ordnade det till sig.

Så nu har även italienskan vaknat så vi ska väl ha frukost.
Sen blir det en tur in till Växjö å rean.
Ut till GS en sväng, igår var det packat med folk men idag har säkert många börjat jobba så jag hoppas det är hanterbart.
Måste även handla upp en del mat inför veckan å kommande Nyår. 
Jobbar ju fulldagar tors-fre å lör till kl 15.
Så får vi se när hon tar tåget till moster idag men det blir framåt kvällen.
Imorrn ska dom shoppa hästgrejer å tors morgon flyger hon tillbaka till Sicilien från Köpenhamn.

Så det var denna julen, nu stundar Nyår.......
Alltid ett stänk av vemod tycker jag, ännu ett år har passerat....
Vi har inget större firande planerat så vi blir nog hemma själva.
Men mer om det senare i veckan....
Nu blir det frukost....

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg