VA-VA-WOOOOOM......



.......sĂ€ger jag bara 😊
Vilken klÀnning Kronprinsessan Victoria hade igÄr !!!!
Att den var frÄn HM gjorde inte saken sÀmre !!!!
Det SKA vara svensk design en kvÀll som Nobel !!
Nu Àr det kanske inte en klÀnning man kan handla pÄ HM inne pÄ Grand Samarkand men iaf .
Ă…Ă„Ă„Ă„h, jag Ă€lskar sĂ„na fĂ€rger, sĂ„Ă„Ă„ snyggt med metallicfĂ€rger, Ă€lskar Ă€ven duvgrĂ„tt som Ă€r sĂ„ vilsamt för sjĂ€len Ă„ sobert.
Tycker dock hon alltid Àr sÄ menlöst sminkad, önskar hon kunde sticka ut lite djÀrvt dÀr nÄn gÄng med riktigt lÀckra lÀppar i blodrött el dyl.
Hon med sina starka fÀrger kan ju bÀra upp det.

Madeleine hade vÀl fin klÀnning men för mycket "svandun" i kjolen för min smak.
Dock hade hon fantastiskt diadem, sÄ sirligt Ä luftigt men ack sÄ vackert !!


Å Silvia var rĂ€tt djĂ€rv tycker jag med sin hela paljettklĂ€nning men hon kan ju bĂ€ra upp Ă€ven det trots sin Ă„lder.
Helt otroligt att de kronjuveler (safirsetet) hon hade igĂ„r hĂ€rstammar Ă€nda frĂ„n tidigt 1800 tal. 
Det Ă€r rĂ€tt hĂ€ftigt  tycker jag😊

Fick ju bara se ytterst lite av det pga julbordet igĂ„r med jobbarkompisarna. 
Brukar annars sitta mellan kl 16.20 till sÄdÀr kl 22-23 för att följa det.
Tycker det Àr magnifikt syn nÀr dom gÄr nerför trappan i BlÄ Hallen i Stadshuset till bordet.
MÄnga har ondgjort sig över kostnaden, att vi skattebetalare betalar det hela men sÄ vitt jag vet Àr det Nobelkommittén som stÄr för festen.
Jag betalar gladeligen 20 kr per Är för det Àr kostnaden för varje invÄnare i Sverige för kungahuset Àn att ha en president.
Å jag Ă€r inte sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att "vi" betalar klĂ€nningarna, som designer mĂ„ste det vara en stor Ă€ra att fĂ„ göra en klĂ€nning till en sĂ„n fest Ă„ oerhörd "reklam" för den enskilde designern.

JodÄ, vi var ju pÄ julbord igÄr.
Dessförinnan hade vi ju jobbat Ä givetvis blir man ju "sen" en sÄn dag nÀr man ska ivÀg.
Men jag hann ju duscha Ă„ fixa mig i ordning Ă„ vila lite i soffan innan det var dags att Ă„ka.
Bökigt att hitta dit, jag drar mig inte för att köra varken i mörker el okÀnda vÀgar men nÀr de sakerna sammanfaller gillar jag det inte.
Att behöva Äka pÄ okÀnd vÀg i beckmörker Àr ingen höjdare.
Men jag hittade dit iaf.

JodÄ, det var jÀttegott men som jag skrev tidigare i veckan, man blir lite "arbetsskadad" nÀr man sjÀlv hÄller pÄ med den sortens mat i dagliga arbetslivet.
Å jag tycker mer Ă„ mer att julbord Ă€r kraftigt överskattat, man kan bara Ă€ta sig mĂ€tt.
SÄ jag tog en tallrik, med sill Ä annan fisk Ä Àgg.
Dom hade en fantastiskt god Ä luftig laxmousse mÄste jag sÀga.
En tallrik med kallskuret kött.
Jag rörde överhuvudtaget inte den varma maten, köttbullar kan jag Àta nÀrsom Ä prinskorv Àr jag mÄttligt förtjust i, gÀller Àven Jansson Ä omelett.
En tallrik med lite ris a la malta Ă„ jordgubbar, en smal bit pepparkakscheesecake Ă„ 2 minikakor.
Inget godis överhuvudtaget.
Jag var mÀtt men inte sÄdÀr Àckligt övermÀtt man kan bli pÄ det.

Men man ska inte va ledig....... 😡
Vaknade 6.30 men en överjordiskt jÀvlig huvudvÀrk.......
Lyckades somna om efter nÄn timme Ä vaknade med Àn vÀrre skallavÀrk...
Hade tanke pÄ att ta den gamla migrÀnmedicinen men dÄ hade hela dagen var förstörd.
Blir sÄ groggy Ä sen dÄsig resten av dagen.
Nu Àr den hanterbar men blir sÄ less pÄ att fÄ ledighet förstörd av det....
Skulle gjort sÄ mycket idag men fÄr nog skippa pepparkakorna.
Ska gÄ Ä börja med praliner jag ska ge bort i veckan, de behöver lite kyla mellan varven.
Sen ska jag slÄ in alla julklappar, ser ut som en bomb briserat pÄ gÀstsÀngen.
Har iaf skakat dukar pÄ köksbord Ä soffbord, dammat av lite.
Röjt i köket mm, ska dra igÄng en maskin tvÀtt lite senare oxÄ.

Imorrn Àr dagen fulltecknad trots "ledig" dag.
Kl 10 ska sitta i frissastolen, ska bli sĂ„ ljuvligt skönt att bli fixad Ă„ fin Ă€ven om jag har förhĂ„llandevis snyggt hĂ„r nu utvĂ€xt till trots. 
SÄ skönt att fÄ sitta ner Ä bli pilliduttad i hÄret, Àlskar det !!!
Sen har jag 90 min pÄ mig att fixa sista klapparna, sen ska jag till kiropraktorn.
Å jag hoppas jag inte blir sĂ„ slut Ă„ trött som sist, satt ju i 3 dagar innan det jag var "normal" igen (vad det nu Ă€r..)
Men nu fÄr jag se att det hÀnder nÄt denna dagen.....

Antingen fortsĂ€tter jag med det korta el sĂ„ försöker jag fĂ„ det lite lĂ€nge Ă€n kort men inte knappt halvlĂ„ngt 😊


HA EN FIN 3e ADVENT !!!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg