Oj.......





..... vad dagarna rusar iväg....
Nästan en vecka sen jag var här inne sist..
Tja, jag har i stort sett bara jobbat sen i jag skrev sist i måndags å då blir det så.
Följer er andra via mobilen men har inte haft tid-ork att skriva själv.

Nåt Luciafölje fick jag dock inte se i tisdags tyvärr.
Varken på tv el nå annat..
Gick en timme tidigare i tis kväll, det var lugna gatan så vi behövde inte stå 2 pers å glo på varann.
Så jag åkte till klubben för Lussedans å mötte upp sambon där.
Innan hade vi varit å köpt min julklapp från honom, ska bli sååååå spännande att öppna det paketet 😉
Haha, han e för rolig men det gör inget, han har lite fobi tror jag för att köpa julklapp på egen hand 😊
Men dansen kunde kvittat, inte så mycket folk å den musikansvarige å jag delar inte samma smak vad det gäller dansmusik.
Å så var jag gruvligt trött ef jobbet å kiropraktorn i mån så vi var inte så länge.

Vaknade dock på tors morgonen vid 3.30 med en tung yrsel, jag blev rädd på riktigt kan jag säga.
När man vänder sig om å det känns som om hjärnan slungas fram å tillbaka i slowmotion, då är det inte kul.
Precis så var det den morgonen i Jan -02 när allt började så jag blev riktigt rädd.
Lyckades dock somna om å när jag vaknade igen vid 6 tiden var det bättre, dock hade jag lite lätt yrsel ftf men det gick.
Tyvärr får jag yrsel när det blir för mycket runt om å nackmusklerna är trötta, det har hänt x antal ggr innan.
Så jag har bara att hoppas på att jag står på benen inför nästa vecka då det brakar loss på allvar på jobbet så jag kan jobba.
Jodå, jag är mycket medveten om att det är kroppens sätt att "varna" att det är för mycket men bara en vecka till......

I fre kväll hade vi smörrebröd när jag kom hem.
Så enkelt å gott som kvällsvickning.
Leverpastej med rödbetssallad å inlagd gurka å stekt spätta med räkröra å nordnorska ishavsräkor.




Igår morse satte jag in en PP i ugnen när jag åkte iväg till jobbet.
Men jag tog bara grillkrydda-pepparmix denna gången, skippade det rökiga å vitlöken.
Så det blev ju en enkel långstekt karré helt enkelt.
Fick mycket sky som jag frös in för senare behov som sås el nåt.

Men när jag kom hem igår eftermiddag så rivstartade jag.
Slängde in min fiskekläder i tvättmaskinen.
Gjorde smeten till Bountybollar så den fick stelna lite.
Bakade ut sista pepparkaksdegen å fick ytterligare ca 60 pepparkakor.
När dom var klara så rullade jag bountybollarna å in i kylen igen.
Skalade rotsaker å satte in i ugnen som tillbehör till köttet.
Smälte mörk choklad å gjorde chokladformar.
Penslade små pappersformar med choklad så fick det stelna över natten.
Å sen fick rumpan landa i soffan å då var kl 19.00 !!

Imorse gjorde jag en flädertryffel som jag spritsade i chokladformarna.
Inte det lättaste att pilla loss chokladformarna ur pappersformen å få dom att hålla kan jag säga.
Smälte mörk choklad å doppade bountybollarna å dekorerade med olika strössel.
Å nå mer julgodis tänker jag inte göra.

Sanerat sovrummet från damm, hivade ur sängkläderna å bäddat rent.
Svabbat av toaletterna å bytt handdukar.
Golven orkar jag inte idag, tar det imorrn efter jobbet.
Sen får det vara med stök inför julen, jag ska ha sköna kvällar när jag kommer hem ef jobbet.
Sambon jobbar sent kommande vecka så jag är allena kvällstid.
Skriver inköpslista, ska handla imorrn bitti, sen sätter jag icke min fot inne på Maxi.
Tur vi har affären i Ingelstad man kan åka till å det gör vi ändå emellanåt.

Käre sambon var å köpte en gran igår så jag har en gran för 1a gången sen -11.
Har ju skippat det både pga ekonomi å platsbrist i lägenheten.
Så slingan sitter nu så får jag pynta imorrn kväll.
Sååååå mysigt med en riktig gran igen 😊

Nu ska jag vila en stund till, sen dusch, fixa käk å kl 17 så taktar "Lillen" in 1a låten på klubben, vi dansar in julen till Voize ikväll.
Det är en s k öppen dans, så alla som vill är välkomna, även icke medlemmar
Får se hur länge jag orkar vara där, har en intensiv vecka som väntar.
Hade så gärna varit i parken igår kväll på Black Jack nu när Kjelle är sångare men orken fanns helt enkelt inte men det kommer väl fler tillfällen.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!








Kommentarer

Populära inlägg