Julkänslan.....


.... är långt borta just nu...
+8 ute å halv storm...
Fick en smärre chock idag när jag klev ut från sjukhuset, jag höll på å blåsa bort fullständigt.
Nog för att jag såg att granen utanför  personalrummet svajade lite men att det blåste så mycket trodde jag inte.
Men än så länge funkar vår parabol, den är lite småtetig när det blåser el regnar ute.

Checkade ut 14.30 idag från sjukhuset, önskade alla en God jul.
Är ju "pausad" nu fram till 26e dec pga mitt andra jobb.
Nån gång måste man ju vila oxå, kan inte jobba alla lediga dagar från det jobbet.
Så jag ser fram emot att bara ha en plats att jobba på ett par veckor även om omväxling förnöjer som man säger.

Tog en stund på soffan när jag kom hem, sen började jag med kylskåpet så nu är det gjort.
Det är det näst tråkigaste man kan göra, bara att göra ren ugnen är värre.... 
Sen vispade jag ihop en mjuk pepparkaka, tänkte ta halva till jobbet imorrn.
Lagat matlåda åt mig, sambon är ju ledig imorrn så det blev en potatispizza fylld med skinka, tomat, jalapeno å ost.
Diskade upp lite för hand som inte fick plats i diskmaskinen å startade den.

Nu ska jag strax gå å göra en gubbröra jag tänkte vi skulle ha imorrnkväll.
Danskt rågbröd med gubbröra å god öl till det får bli fredagsmyyyyyyyys.........
Min kvällsmat ikväll blir faktiskt ostkaka med egen blåbärssylt å lite grädde.
Vi hade det på sjukhuset idag till soppan patienterna fick å jag blev så sugen på det så jag åkte å köpte en liten.

Säger nog som Karin, i år känns det som en riktig jul igen.
Förra året var det så splittrat, varken det ena el andra blev på nåt ställe men i år så har jag ju tagit hit alla mina julsaker.
Å av bara farten så plockade sambon fram det han hade i gömmorna så i år så känns det verkligen som JUL 💖
Julpyntar gör jag-vi nästa söndag 18e, enda dagen jag har tid.

Vi får mysa lite här hemma själva på lillejulafton (23e) då jag jobbar till sådär kl 18 el nåt.
För sent att dra hem till ön då så vi blir här hemma till julaftons morgon.
Tror jag ska göra den räkcheesecake Kakaobönan la ut på sin blogg.
Lite vitt vin till det å rostat bröd blir perfekt !!
Titta på Victoria Fashion Show, tittar alltid på det.
Kan tyckas ytligt men ack så glamoröst 😊
Svenska Elsa Hosk är ju en av "vingbärarna".

Men än är det 2 veckor dit....
Jobb heldag imorrn å lördag, sen hem å duscha å iväg på julbord.
Ska bli jättekul att se ett nytt ställe för mig.
Men nu får det bli lite ostkaka med tillbehör för mig.....



HA EN SKÖN KVÄLL !!!











Kommentarer

Populära inlägg