December......





........ är här..... 
Med all sin fest, glitter å förväntan....
Om 9 dagar är det dags för festernas FEST, Nobelfesten 😊
Frasande sidenklänningar, gnistrande juveler av ädel klass, klirret från kristallglasen i Blå Hallen mm.
Ett evenemang jag ytterst sällan missat på tv, det är om jag har jobbat å inte kunnat se det.
En kväll då de kungliga i mina ögon SKA bära svensk design å inget annat !!!
Allt annat är en skam mot våra fantastiska, svenska designers som vi har i Sverige.

Men i år får jag nog se en sammanfattning av banketten för lill-bossen (till storlek å ålder 😉 ) bjuder på julbord på Öjaby Herrgård strax utanför Växjö.
Tja, vissa får gå på nobel bankett å andra på julbord på Öjaby 😊
Inte illa det heller !!!

Sen kommer Lucia i den mörkaste natten av alla på året.
Många är minnena från lussefirande i olika ålder å när barnen var små.
Sonen var nog den sötaste lilla tomte jag skådat (givetvis ) haha !!
Ack ja, om en dryg månad fyller han 17 år..... 💗 

Sen följer juldagarna å därpå nyår...
30 dagar kvar av detta året, vart tog dagarna vägen??
Men det har varit det absolut bästa året på många år för mig personligen å som sambon uttryckte det i mån kväll:
Julen 2016 kunde inte börjat bättre....... 💕

Å våra rara grannar knackade på sent igår kväll, dom kom å uppvaktade med en flaska champagne 😊
Är alldeles överväldigad av alla gratulationer, tack så jättemycket !!!

Om jag var mörbultad när jag gick från kiropraktorn i tis så var det inget mot vad jag var igår.....
Dramigbaklängesienhästkärra så ont jag hade...uff....
Elr rättare sagt öm, nåt så grymt öm i musklerna i bröstryggen, axlar, nacke.
Å det gjorde mig väldigt trött men det gick.
När man t o m är öm i övre delen av skinkorna, då är det kris.....
Å när musklerna ska räta ut sig så blir det ju nästan lite inflammerat i området.
Känner mig lite halvmosig idag oxå men betydligt bättre, tog en Ipren igår innan jag la mig.

Drog igång en maskin tvätt imorse, sen satte jag en lussebulledeg.
Så nu har jag tvättat ytterligare en maskin tvätt å bakat ut lussedegen.
Det blev dels gifflar med vit choklad men den tog slut så jag fick ta nutella till resten.
Halva degen gjorde jag vanliga lussekatter av så de jäser 2a gången nu.
Ska bara diska degbunken å dra igång diskmaskinen.
Grannarna hade kollat brunnen å den är full nu så nu vågar jag tvätta som vanligt.
Men visst, jag spolar inte bort nåt vatten i onödan längre, man kan spara på det ändå.
Som vi märkte så kan det ta slut när som helst....

Jobbade igår eftermiddag men det var lugnt med kunder.
Men jag gjorde såser å sallader, städade mm så jag höll mig sysselsatt ändå.
Tog en snabbis inom GS, inhandlade ett par julklappar, skulle haft en till men det var sån kö där å jag hade inte tid att stå där.
Så jag hoppas på bättre tur idag.
Får ta å börja slå in julklapparna, högen växer inne i gästrummet. 

Räknade ihop mina timmar imorse, har fått ihop 176.5 tim totalt i november.
Å jag insåg att jag bara varit helt ledig 5 dagar i november.....
Min kiropraktor är ju även väldigt mån om allmäntillståndet å han blev förfärad av mitt arbetstempo.
Jodå, jag är fd utbränd å ligger precis på gränsen vad jag klarar men jag har inget val.
Jodå, det har man säger experterna...
Men då har dom aldrig levt under den ekonomiska press jag har haft sista året å jag vägrar sätta mig i skuld till nån !!!
Över min döda kropp att jag gör det.....
Tack gode tid att man haft förstånd att hålla sig undan snabba sms lån å dyl när det krisat utan rett det ändå med viss hjälp av mina föräldrar.
Men dom som inte har den möjligheten tycker jag synd om, arma människor....
Ger mig ångest att bara tänka på det...

Men nu får jag sätta på ugnen, grädda lussebullarna.
En liten vila å sen till jobbet......

HA EN BRA DAG !!!




 

Kommentarer

  1. Vad flitig du är som bakar lussebullar.
    Jag har gjort det enkelt för mig i år, köpt färdiga och frusit in.
    Har liksom kommit från bakningen ett tag nu men jag får väl kavla upp ärmarna framöver, typ nästa år.

    Ha en skön dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bakade saffransbullar i söndags. Ett måste att ha till fikat på första advent för mig. Gör nästan inga vanliga lussekatter alls (bara några att äta på själva Lucia). Annars blir det saffransbullar. I år fyllde jag de med smör, socker, vaniljsocker, lite mandelmassa och vit choklad. Blev så gott!
    Så glad för din skull att du har det bra nu. Efter allt elände är du verkligen värt all lycka och som du vet är jag den första att heja på kärleken!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg