Bytt......




......är bytt å kommer aldrig tillbaka.....

Hette inte ramsan så när vi var barn?? 
Det jag syftar på att förstås programmet Bytt är bytt med suveräna René å Karin Laserow.
Tittade på det i torsdags å bland föremålen som var med så var det en diamantring.
Å när jag fick reda på hur många karat den var på så förstod jag att halvmiljonen låg i den, så mycket kan jag om ädelstenar iaf.
Men det hade inte tjejerna koll på utan dom bytte bort den vilket var ett stort misstag men så är det, Bytt är bytt......

Det lite roliga i det hela var historien om den.
Kvinnan som ägde den hade fått den (njaaaa....typ övertalat sin man att hon kunde ha den ist för vigselringen..) av sin man i 5 årig bröllopspresent, att bära den istället för vigselringen.
Hur dom kommit över den vet jag inte, om den var köpt på nån antikhandel el om hon tappat den ordinarie vigselringen men jag undrade i mitt stilla sinne, vad jobbar hennes snubbe med?? 😄
En diamantring på fantastiska 4.72 carat.... 😄
Nu tror jag knappast dom gett en halv mille för den men iaf, ingen dålig bröllopspresent på 5 årsdagen 😊
Bilden ovan är Pink Star , dyraste diamant som sålts på Sothebys för 83 000 000$
You rock it girl 😉

Vaknade igår vid sådär 4.40.....
Klev upp kl 6, åkte å jobbade kl 7.30.
Kom in till Österleden å det var totalt kaos.....
En polis stod å stoppade oss å vinkade till oss att vända, då var det en trafikolycka mitt på Österleden.
Den leden har trafik som Autobahn mellan kl 7-8 på morgonen men är smal som en flaskhals så ni kan tänka er scenariot...
Tänkte en snabb tankeflash att jag kör tillbaka å kör genom stan men föll för "grupptrycket" å följde strömmen....
Å se, det skulle jag INTE gjort.....

Bilarna ringlade en lång kö in i ett bo-område med villor å hyrehus men väl där splittrades bilarna upp åt olika håll.
Å jag hade inte en f**king aning om vart jag skulle köra, jag fick köra på måfå.....
Å ni kan tänka er med alla dessa bilar-lastbilar som skulle till jobbet att de små villagatorna korkade igen på nolltid...
Fanns icke en centimeter gata som inte var fylld av bilar-lastbilar...
De boende i villor å lägenheter kom ut å gnuggade sig i ögonen, de trodde väl det var en massinvasion från Ryssland el nåt dyl......

Fick ringa min arb.givare att han i sin tur fick ringa den mannen som väntade på mig att jag skulle öppna.
Men till slut hade jag lyckats tråckla mig igenom å kom ut på Mörners väg som är en pulsåder i Växjö.
20 min försenad kom jag till jobbet.....
Men då fick jag veta av mannen som väntade på mig att hans son suttit genom stan å det var lika totalt igenkorkat där med bilar så jag hade kanske inte vunnit nån tid men jag hade åtminstone vetat vart jag var...
 Man ska aldrig följa strömmen utan lita på sin egen instinkt.....

Jodå, dagen blev rätt "lugn", vid 11.30 fick jag se våra vänner i PH´s parkera bussen en bit från mitt jobb.
Dom brukar åka ut till GS för mat å lite shopping å det är enkelt för dom att parkera bussen där.
Men dom började plocka fram verktygslåda, fälla upp frontluckan på bussen, dom donade å grejade.
När jag fick en lucka sprang jag över till dom, då bytte dom bara en glödlampa men precis som på en bil får man plocka ner halva fronten för att byta.

Hade inte tid att prata så mycket, jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet.
Men direkt när vi stängt så åkte jag till klubben, in i omklädningsrummet å in i duschen.
Men halleda innan jag fick på vattnet....
Jag har ju aldrig duschat där innan men till slut kom jag på hur 😀
En snabbdusch, på med kläderna, hade en låda sushi med mig som jag åt å sen började dansen.

Nu orkade jag inte så mycket av förståeliga skäl, 11 tim jobb känns i ben å rygg.
Men jag dansade av å till, pratade med dom i pausen.
Kul att träffa dom å få krama om dom, dom är för goa...
Men vid 23.10 då gav jag mig.....
La mig strax efter 23.30 så det var att utnyttja fredagen maximalt... 😉

Men käre tid, såååååå trötta ben jag har idag...... 😉
Tant är för gammal för att ut å rumla efter arbetstid på fredagar......suck....
Aja, det har gått om än lite långsamt men väl hemma blev det soffan när jag stoppat in arbetskläderna i tvättmaskinen.
En powernap per omgående blev det oxå men nu så börjar jag bli människa igen.
Tvätten har hängts upp å lite mat ska fixas.
Hade mina aningar om hur trött jag skulle vara så det blir fläskfilépanna med potatisklyftor å lite sallad bara.
Det går rätt snabbt att laga å kräver inte så mycket insats.
Sen blir det benen på soffan resten av kvällen.

Å ni glömmer väl inte att vrida om klockan ikväll??
Åt vilket håll är det nu??
Jo, på våren ser man fram emot sommaren, på hösten ser man tillbaka på sommaren.
Smart va??!!



HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg