Söndag......





....... har det blivit å vi har åter normaltid då det blev "vintertid" inatt.
Vintertiden är ju faktiskt den ordinarie tiden innan 1980 då Sverige började med sommartid.
Mig stör det inte men det verkar vara många som tycker det är allmänt jobbigt men det får stå för dom.

Kan ju säga att hela förmiddagen spenderades i soffan, jag motstod impulsen att ge mig ut på en pw.
Benen måste få vila lite när jag jobbar som jag gör, man kan inte rasera allt för att man vill loosa några kilon å få bättre flås.
Inte till vilket pris som helst idag....

Det har dessutom stormat nåt hiskeligt men fantastiskt väder, strålande sol men som sagt, halv storm ute....
Det är nog inte många löv kvar på träden efter denna helgen.........
En lång, omsorgsfull dusch blev det, pyssel med både det ena å andra.
Att jag en dag i veckan kan föna håret å se hyfsad ut är nästan en lyx idag när jag går med bandana på jobbet.
Men så kläckte sambon idén att vi kunde åka till Tingsryd å gå en sväng på Börjes så så blev det.
Vi kom iväg lite sent men trodde dom hade öppet till 17 men dom stängde 16.
Å andra sidan är det inte nåt supermegastort varuhus så man går snart över det.

Lyxade till det med en söndagsfika där, det är löjligt billigt.
För 2 köttbullemackor, en kaffe, en Pepsi å en bakelse vi delade på så gav vi 77 spänn.
Det hade man fått ge för kaffet å EN macka på ett kondis i stan.
Å andra sidan är det rätt sjaskigt själva kafédelen, dom skulle kunna fräscha upp det enkelt med lite färg å en lite duk på bordet men det är god fika iaf.
Vi handlade bara några småprylar, kollade igenom julavdelningen så nu vet jag vad som finns där.
Ev tar jag en tur till Kosta Outlet nån måndag när jag är ledig å tittar lite där.
Har ju rätt mycket men här är fler fönster än hemma å nåt nytt är kul att ha, så är det ju.

Är väl dags att sätta på potatisen så vi får lite middag.
Idag blir det smörstekt Uerfilé med dillsås å grönsaker.
Imorrn vet jag inte men på tis när det är Halloween så ska vi ha kycklingpaj med tropical salsa å sallad.
Jag har färdigstekt kyckling i frysen sen tidigare i veckan å en pajdeg sen min födelsedag i somras så det blir enkelt efter jobbet.
Nån god efterrätt blir det oxå.

Ikväll blir det "Allt för Sverige.."
Intressant att lyssna till de deltagandes förfäders liv i 1800-tidigt 1900 talets Sverige...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg