Söndag.....

......... har det blivit.
Ännu en vecka är till ända......
Fredagen är som vanligt bara jobb, hade en sån där mittemellanfredag, varken åt ena el andra hållet.
Men i lör hade vi fullt upp, det var Skördemarknad inne på GS å LRF hade lite visning å jippo utanför Maxi entré.
Dels hade dom lite djur, ett får med lamm å en alldeles fantastisk färgstark tupp å en höna.
Men han var inte särskilt intresserad av att vara fotomodell..... 😉

Något quiz av nå slag å så bjöd dom på kanelbulle å kall mjölk.
Så jag snyltade till mig varsin kanelbulle åt mig å A som jobbade 😋
Väl hemma så hade vi funderingar på att åka till "Börjes" i Tingsryd på höstmarknad men insåg att vi skulle komma dit lagom tills det var slut så vi avbokade det.
Å så började det att regna.......

Så det blev en stilla lördagskväll hemma.
Sannex spelade på en kurs i Teleborgskvällen å jag trodde det endast var för kursdeltagarna men det visade sig att dom hade haft eftersläpp.
Dock hade man varit tvungen att förboka även det vilket innebar att man kunde alltså inte åka bara sådär på infall på lördagskvällen.
Mycket dumt, rent korkat tycker jag å flera andra.
Nu hade det varit foxinriktning större delen av kvällen å det är inte riktigt min grej men iaf, för de som hade velat det hade det varit bra.

Denna söndagen har varit ljuvlig.
Såå underbart höstväder om än lite blåsigt å nån regnskur men däremellan så var det strålande sol å fantastiska färger i träden.
Då det annonserats om höstmarknad i Kvarnhagskällan idag, det som även kallas för Växjö nya folkets park så åkte vi dit en sväng.
Tyvärr var det inte så mycket folk å inte så många försäljare men dom som var där hade jättefina grejer.
En sväng i  till stan blev det oxå, på såna där oooooooerhört spännande ställen som Biltema å Harald Nyborg...

Väl hemma så satte jag på fläskläggen på spisen.
Sen kokade jag äppelchutney trots att jag skrev häromdagen att det inte skulle bli nån då det inte finns äpplen att plocka.
Men då hade Maxi extrapris på äpplen i veckan, 12 kr /kg så jag köpte hem ett gäng.
Dock inte svenska, de kostade 35 kr/kg å då var valet lätt så det blev äppelchutney med en touch av Italien/ Frankrike.
Sen rörde jag ihop en äppelkaka oxå av bara farten å bakade den.
Rotmos å fläsklägg är nog bland det godaste jag vet men det är "otacksam" mat, tar 4 tim att laga å 10 min att äta upp 😊




Imorrn får det bli ett rejält städrejs, skulle gjort det förra helgen men då blev jag ju sjuk.
Fixa ett par matlådor oxå.
En sväng in till stan under sen eftermiddag å så är det dags för gymmet under tidig kväll.
Sen är den lediga dagen slut......

Så nu får det bli lite soffmys innan det är dags för sängen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg