Jag.....





...... är i samma skick som en gammal trasdocka just nu....
Vaknade 2.15 inatt med en grym huvudvärk, gick upp, tog Ipren å lyckades somna om efter ett tag.
Vaknade strax innan klockan ringde vid 6 med en om möjligt än jävligare huvudvärk...
Det är hemskt när man känner hur hela huvudet pulserar å illamåendet går som vågor genom kroppen.
Gick upp runt 6.30, försökte sitta uppe för att se om det lättade, åt lite flingor med mjölk å 2 ägg å la mig att vila på soffan för att se om det lättade.
Men strax innan 7.30 insåg jag att jag kunde inte pressa mig att åka å jobba.
När illamåendet går i vågor å man inte orkar sitta uppe så ska man inte sätta sig i en bil å köra.

Tyvärr är det andra gången denna månad jag är hemma , tur det varit korta pass som blivit "drabbade" Men jag har ändå förlorat 12 tim denna månaden men ibland går det helt enkelt inte.
Jag kan pressa mig till mycket men idag tog det stopp.
Längesen jag hade så överjävlig huvudvärk, en blandning mellan spänningshuvudvärk/ migrän.
När spänningshuvudvärken släpper ligger migränen å pulsar i vä sida av huvudet.
Har ätit en macka vid 11 tiden å legat sen dess.
Nu ska jag försöka sitta uppe, röra mig lite å se om det sista släpper.

Varför??
Tja, jag vet inte vad som utlöst det....
Det var en lång dag igår, åkte ju hem till ön i sön förmiddag.
Var hos mina föräldrar en stund, åkte å plockade upp lill-loppan hos en kompis, det ösregnade ju så hon var hos mig hela eftermiddagen-kvällen.
Igår morse städade jag av lite även om sonen å flickvän hade gjort fint.
Skulle städa badrummet, upptäckte att handfatet läckte vatten 😟
Men med en far som jobbat inom vattenavdelningen på kommunen i många herrans år så gissade jag väl att det var packningen som inte höll tätt å det stämde.
Men jäkla ungar att inte säga nåt....

12.45 åkte jag hemifrån, var i Småland 15.40.
Gjorde stopp i både Kalmar å Hovmantorp på vägen hem, därav den långa hemresan.
In med grejerna, värmde lite fisksoppa från jobbet å tog en macka.
Iväg till gymmet å planen var att vara ombytt å klar 16.30 men det sket sig å det grövsta.
Tänkte mig inte för utan hamnade ju i den gigantiska kö som går från alla färdriktningar till å från Växjö vid 16.30 tiden när alla ska hem från jobbet från alla håll å kanter.
Så det blev bara ett spinningpass, tyvärr var det en annan tjej igår som körde ett RPM pass.
Extremt superstressigt med byten av tempo å motstånd var 20-30 sekund.
Är man inte van så är det omöjligt att hänga med i bytena.
Men nån kalori brände jag väl......

Så det kanske var en kombo av det där som utlöste det, en lång dag å kroppsansträngning som avslutning.
Nu är jag inne på 3e veckan så nu borde alla såna "biverkningar" av träningen lätta å det blir bättre istället för sämre.
Så det är bara att bita ihop å fortsätta å hoppas det blir bättre så småningom......

 
2 mån till julafton idag.....
Jag är en sån som vill ha klapparna klara till 1a advent, de få jag köper.
Har ju barnen, syrran som även ska ha födelsedagspresent då hon fyller 22a dec.
Mina föräldrar, sambon å syrrans gubbe, fler är det inte.
Men syrrans födelsedagspresent å juklapp till italienskan köptes i Polen så det är klart, 
Å jag har sonens å lill-loppans klara i huvudet å även syrrans å hennes gubbes klara i tanken.
Jag fixar inte att springa i affärerna veckan innan jul, det räcker att se parkeringen utanför Maxi med deras överfulla kundvagnar. 
Dessutom är det vår emst intensiva tid med långa dagar så man har varken tid el ork att fixa det då.
Jag tycker inte det är betungande på så sätt å en jul utan julklappar existerar inte för mig.
Det behöver inte vara dyrt el exklusivt uatn nåt mindre å genomtänkt istället.
Jag tycker det är kul men det finns det ju många åsikter om...

Nu får jag försöka äta lite å laga ett par matlådor.
Tog upp strimlad kyckling som jag ska woka med grönsaker å riset kokar sig själv i riskokaren.
Minsta möjliga ansträngning idag för det.....

 
HA EN BRA DAG !!!



 

 
 




Kommentarer

Populära inlägg