Slightly.....



...... overweight........blev domen igÄr...
Moahahahaha, som om jag inte visste det 😄
Hade ju dejt med Viktor igÄr, en av gymmets PT's Ä jag fick stÀlla mig pÄ en typ vÄg.
Hur nu en "vÄg" kan utlÀsa hur mycket muskler, vatten, mineraler, fett Ä annat man har i kroppen genom att man stÀller sig barfota pÄ 2 metallplattor Ä hÄller i 2 spakar med tummen tryckt emot, det Àr för mig obegripligt.
Vi hade nÄ liknande pÄ P&T men denna var nog lite mer avancerad.

Jag har inte vÀgt mig sen i juni kanske....
V: Men sĂ„ spĂ€nnande 😁
Ööööööh.....nĂ€, inte direkt..... 😖

Aja, det var bara att stÀlla sig pÄ vÄgen Ä det var som jag trodde nÀstan pÄ kilot sÄ sÄ stor upplysning blev det inte.
Well, well........ den dÀr "vÄgen" förtÀljde iaf att jag har normal muskelmassa, vattennivÄ Ä mineraler.
BMI 26.8, kroppsfett 35%, ska helst vara under 28., slightly overweight.....
Å överflödsfettet sitter pĂ„ överkroppen......
Wow, det hade jag inte en aaaaaaaaaaaning om..... 😒

Den dÀr "vÄgen" tycker att jag ska vÀga 63.7 men dÄ ser jag ut som en benhög.....
Det vÀgde jag för drygt 7 Är sen Ä dÄ kunde jag rÀkna revbenen med blotta ögat i spegeln.
Å nu Ă€r jag 7 Ă„r Ă€ldre med fler rynkor....
 ca 62-63 kg

Men att ligga runt 69-70 kg vore perfekt som jag gjorde för 3 Är sen.
Å dĂ„ stĂ€mmer det med ca 1% fett per kilo, ner 6 kilo sĂ„ Ă€r det toppenkanon !!!

Mjahaja, dÄ var det dags för upplÀgg....
Nu Àr prio 1 att bli mer rörlig i nacke, bröstrygg Ä lÀndrygg innan jag kan göra sÄ mycket mer.
Å vill jag ner i vikt sĂ„ Ă€r det bara att rĂ€kna kalorier, sĂ„ enkelt Ă€r det.
Men som V sa, det tar en massa tid iaf i början Ä Àrligt sÄ bryr jag mig inte sÄ mycket om vikten.
Det som verkligen stör mig Àr överflödsfettet pÄ armarna, Àr svÄrt med skjortor Ä blusar ibland.
Volangerna runt magen drar man pÄ ett par hÄllainkÀrringflÀskettrosor sÄ Àr det fixat.

Min passion Àr att baka Ä laga mat, sÄ Àr det bara.
Vi Àter vÀldigt bra, mycket fisk, grönsaker Ä kött.
Vi har dragit ner pÄ potatis Ä pasta, ris ytterst sÀllan.
Men en god dessert Àr guldkant i vardagen, Àven en vanligt tisdag, hellre det Àr lösgodis med sjuhundraelva E-nummer Ä annat skit.
Det Àr Àgg, socker, kakao, Àkta smör, vetemjöl mm sÄ mer naturligt Àn sÄ Àr svÄrt att komma.
Sen fÄr man givetvis dra en grÀns men den som kommer med skÀllsord om "det vita giftet" har inget att hÀmta hos mig.
Inget Ă€r nyttigt i för stor mĂ€ngd men nĂ€r barnen var smĂ„ sĂ„ bakade jag hellre en kladdkaka el Ă€ppelpaj Ă€n köpte ett ½ kg lösgodis.
Sen finns det dom med ospecifierade sjukdomar som mÄr bÀttre av minskat intag av gluten Ä socker men för en frisk mÀnniska Àr det inget "gift" i normala, vettiga mÀngder.
NÄnstans ifrÄn mÄste alla dessa "diagnoser" komma ifrÄn, det fanns inte i det antalet drabbade förr.
NÄt Àr det som gjort det Ä jag tror inte E-nummer Àr nyttigt Ä det Àr min Äsikt.

Efter V's genomgĂ„ng var det  dags för ett spinningpass.
Jag mÀrkte redan efter 1a gÄngen att jag dagen efter Àr mjukare i hela ryggen Ä framförallt lÀndryggen.
Jag mÀrker det nÀr jag böjer mig ner pÄ jobbet, vi har rÀtt begrÀnsat med utrymme Ä det Àr trÄngt Ä bökigt med förvaring Ä dyl Ä dÀr framförallt har jag mÀrkt att det underlÀttar.
Å man svettas sjukt mycket, har för dĂ„ligt flĂ„s men det blir ju bĂ€ttre.
Man brÀnner en oerhörd massa kalorier, det Àr stora musklegrupper som fÄr jobba.
Ben, rygg Ä hela bÄlen Ä det tar energi.
Bara att stÄ upp Ä trampa var en enorm utmaning för mig 1a Ä 2a gÄngen, man ska hÄlla balansen med spÀnd bÄl, jag blev lite lÀtt yrslig, det "gungar" ju, fick fokusera med ögonen pÄ en fast punkt annars blir jag illamÄende.
IgÄr gick det bÀttre sÄ det Àr sÀkert en vanesak.

LikasÄ med löpning, oxÄ en oerhörd energislukare dÀr
Kiropraktorn gav ju mig typ löpförbud el 1 gg/vecka el minst 5 dagar mellan gÄngerna.
Blir för pÄfrestande för lÀndryggen nÀr jag har ett jobb som sliter sÄ hÄrt pÄ rygg Ä ben.
För den smĂ€rtan jag hade i skiftet maj-juni vill jag aldrig mer ha, fy för faan sĂ€ger jag 😒
Hela lÀndryggen var sÄ inflammerad att musklerna lÄg som tjocka rep lÀngs ryggraden.

Fick ju en uppmjukningsövning för nacken med huvudrull men jag kan inte göra 10 ggr Ät varje hÄll, jag blir för yr.
Jag fÄr dra ner till 5 ggr Ät varje hÄll till att börja med.
Ska ta ett litet pass med dom övningarna för det kan jag göra hemma pÄ mattan.

För den som vill se en person göra det omöjliga med kroppen sÄ följ Viktor Sundin pÄ Insta.
Det han gör borde man inte kunna göra helt enkelt......

Idag skulle jag byta bandage pÄ fingret.
Å kĂ€re tid en sĂ„n  mesig omlĂ€ggning jag fick.
Jag var glad att det satt kvar tills jag kom hem men nu har sambon hjÀlpt mig med ett bÀttre bandage som sitter ordentligt.
Hon ville inte dra stripsen/tejpen för risken att fliken gÄr upp men det var friskt Ä fint under det.
Stripsen/tejpen var blodiga men det var torrt iaf men pÄ fre ska jag dit nÀsta gÄng Ä dÄ ska dom ta bort dom.
Sen fÄr jag sÀkert skydda fingertoppen i ytterligare nÄn vecka innan jag kan vara som vanligt.

Men nu fÄr det bli kvÀll, lÄng dag imorrn pÄ jobbet.......

HA EN BRA KVÄLL !!!









 



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg