Oktober....


...... är här..... 
Den mest höstiga månaden vi har tycker jag.
September kan ftf vara sensommar å november kan vara vinter ibland men oktober är verkligen HÖST.
Har varit en alldeles enastående vacker höstdag, tyvärr har jag inte kunnat utnyttjat det.
Vaknade 3.50 med grymt ont i halsen å nacken, gick upp, tog treo mot smärtan å kunde sen inte somna om.
Strax efter 5 iddes jag inte ligga kvar utan klev upp.

Å vad gör man uppe kl 5.10 en söndagsmorgon när man har ledig dag??
Tja, man sätter på diskmaskinen.....
Sorterar tvätt å lägger i tvättmaskinen.
Rensar ut odugliga plastkassar under köksbänken å svär över att man tar hem så mycket totalt odugliga plastpåsar....
Å så tar man fram höst-vinterväskan, plockar över allt å svär över att den är mindre än sommarväskan.
 Nu är det 1a okt å då vill jag inte gå med en ljusbeige väska utan har min gråsvarta textilväska istället.
Skulle vilja ha en ny, snyggare, mörk handväska till vintern, får se om jag hittar nån.
Den jag köpte i våras inför sommaren är lite väl ljus tycker jag nu.

Sen la jag mig igen å lyckades sova ett par timmar för att starta tvättmaskin när jag vaknade igen å sen hängt ut jobbkläderna.
Så hela denna underbara söndag som jag hade fyllt i tanken med energigivande saker sket sig totalt....
Jag är så grymt besviken..... 😢

Jag skulle ha börjat dagen med en 7.5 km lång pw....
Skulle sanerat sovrummet på damm å städat av allmänt....
Jag skulle ha kokat 2.8 kg rödbetor å lagt in....
Å vi skulle ha åkt in till stan i eftermiddag å tittat på skor, jag behöver ett par tjockare höstsneakers.
Mina roseguldglittriga passar inte riktigt nu tycker jag utan får ställas undan till våren igen.
Mina röda lätta boots jag köpte på rean i vintras vill jag spara tills det blir kallare
 
Jag har legat som ett kolli på soffan till 14.45, då klädde jag på mig å gick ut för lite luft så jag satt ute nån timme i sol växlat med skugga.
Har lite lätt feber så jag är rätt avslagen.
Skulle lagat gös för 1a gg men det får bli hamburgare el pizza  idag så får jag laga fisk imorrn, förhoppningsvis är jag piggare då.

Så vi hoppade över dansen på klubben igår kväll, jag var lite vissen redan när jag kom från jobbet så jag hade mina aningar.
I fredags ahde vi fullt upp hela dagen så jag var rejlt trött när jag kom hem men jag lagade ryggbiff med pasta, soltorkade tomater å saffran.
Å ett glas rött till det, det var riktigt gott !!

Igår gjorde jag köttfärslimpa, klyftpot, smörslungade morötter, egen äppelchutney å rårörda lingon till det.
Dessert fick bli sista biten äppelkaka.
Var det nu "Världens godaste äppelkaka"??
Nja..... den var god så men så sanslöst god som det sas tycker jag inte den var.
En högst ordinär äppelkaka....


Men nu får jag nog lägga mig en stund igen........

Torsjön i eftermiddag 💓

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

 

Kommentarer

Populära inlägg