Då....





..... har jag fått min 1a stelkrampsspruta i vuxen ålder...
Minnet har letat långt bakåt men jag kan inte komma på att jag fått nån, möjligen i skolan.
Å vadan detta då??

Jo, jag har ju jobbat idag...
Å så kom det en flygande kniv å tog ett bett i hö ringfingertopp nästan direkt när jag kom dit.
Haha, sambon undrade om jag å A hade jagat varann i köket idag ?? 😄
Å det blödde rejält men just då hade jag inte tid att reflektera så mycket över det.
Jag tog självhäftande bandage vi har som man snurrar runt fingret, drog på en handske å fortsatte jobba.
Vi har jagat arslet av oss idag, mycket kunder å en del som behövdes göras oxå.
Men vid 12.30 fick jag en liten paus så jag kunde gå på toa, ta en macka osv å tog ju av min handske jag haft på mig.
Då var mitt bandage jag la om genomblött å handsken var blodig å allt jag tog i blev rött.
Så jag bytte men det rann ju konstant så jag ringde jour vc å frågade dom.
Jag trodde knappt det behövdes sy men ett riktigt bandage iaf.
Å dom rådde mig att komma in så jag fick ringa efter avlösning för ska det sys ska det ju ske inom viss tid.

Fick till att börja med träffa en alldeles bedårande rar liten distriktssköterska.
Hon hade viss svårighet att få av mitt bandage, jag hade dragit så hårt så jag hade ingen känsel kvar från mittenleden å fingret var iskallt.
Men hon klippte upp bandaget å så fort trycket lättade så började det ju att pumpa blod igen.
Hon fick ju ta en pincett att försöka lyfta på fliken för jag hade inte kollat hur djupt det var.
Men som jag trodde så behövdes det inte sys, hon tejpade väl å la om det.
Gick å pratade med en läkare om ev stelkrampsspruta å han tyckte det låt som en utmärkt idé så därav sprutan. 
Ska ringa distriktssköterskemottagningen på mån om när bandaget behöver bytas.
Hon sa att en fingertopp kan blöda flera dagar även om det inte är så djupt men hittills verkar det hålla torrt iaf.
 
Å så var det det här med att duscha...
Redan när jag låg på britsen började jag fundera på hur jag skulle lösa det.
Man är rätt sunkig å ofräsch när man kommer hem, spec nu när krabbsäsongen börjat för det är slabbigt å sörjigt.
Men med ett avklippt långfinger på en engångshandske modell Large å några varv med kirurgtejp så löste det sig.
Har ju en vadderad fingertuta över alltihop men den behövde jag ju inte i duschen så det löste bra.



Redan lördag...
Det var tisdag sist jag skrev...
Har varit grymt trött om kvällarna å jag har inte ens slagit på datorn därav inget bloggande.
Heldag i onsdags, torsdag förmiddag mådde jag inte bra så det var sängläge tills det var dags att åka till jobbet.
Tog dock en liten shoppingtur innan jobbet, handlade träningstights å linne för halva priset på Kapp-Ahl.
Så jag betalade 224 kr för allt 😊

Heldag i fredags, hade förberett gubbröra åt oss till kvällen.
Tog surdegsbröd å toppade det hela med en gravlaxros, gud så gott det var !!
Å så idag då.....
Så dagarna bara rinner iväg.
Nu blir det strax middag, Klassfesten på tv å kanske nån film....
Å just nu krockade dom utanför vårat, mitt på landsvägen.
Men folk kör som idioter, kör om trots möte osv så jag är inte förvånad...... 

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 


Kommentarer

Populära inlägg