Arbetsveckan....





..... har börjat igen....
Tyvärr blev det inte så mycket gjort på de lediga dagarna som jag hade tänkt men man behöver väl vila oxå.
Pinglan B har varit så snäll å tvättat åt oss under helgen, gudomligt skönt med rena kläder !!
Dom har oxå eget vatten så på så sätt kostar det henne inget men så tacksamt att få det gjort !!
Tur man har en vän som ställer upp även om det är lite bökigt..

Hade fullt upp på förmiddagen på jobbet, var fullpackat med bilar på Maxi parkering.
Så mycket brukar det inte vara en tisdag så jag vet inte riktigt vad det var idag...
Gick in en sväng inom Maxi innan jag åkte hem, gick som en zombie mellan hyllorna å funderade på middag.
Fick syn på stekfläsk så jag tog en förpackning.
Funderade på fläsk med löksås men det blev en Lufsa, längesen vi hade det.
Var så trött när jag kom hem, la mig för att vila en "stund".....
Jo, tjena........sov 1½ timme !!! 😖
Fattar inte var denna trötthet kommer ifrån men är tacksam att jag inte har småbarn utan man kan vila när man behöver.

När vi satt här i soffan å slappade så hörde vi hur det började dåna ute...
En helt vansinnig regn å hagelskur kom !!!
Det var fullt med hagelsörja på altandäcket å nyss så dånande det å smattrade så jag trodde det skulle slå hål på fönstren...
Helt galet väder idag !!!

Å så blir det vintertid till helgen.
Inte glömma att vrida TILLBAKA klockan en timme innan man lägger sig på lör kväll.
Vilket tjafs det är på nätet om vintertidens vara el icke vara.
Jag bryr mig inte för 5 öre, för mig är det ingen stor grej men för vissa tror man världen går under.
Man kan vara lite seg ett par dagar men sen är det bra.

Åker nog hem till ön på lör eftermiddag efter jobbet, har inte varit hemma sen Skördefesten.
Tvätta lakan å dyl, träffa barnen å föräldrar, se till lägenheten.
Få vara HEMMA ett par dagar 💗 

Å nästa vecka ska jag till frissan 😊
Äntligen, äntligen, äntligen.......har inte varit där sen 23e juli !!
Liknar mest en sumpråttta i huve't..... 😖
Å den 3e nov spelar världens bästa Wahlströms på klubben så då blir det dans 😄
Dom spelar på fre i Mörrum men jag ska ju jobba på lördag så det får vara tyvärr.

Kanske ska satsa på rosablond nästa gång  😉

 HA EN BRA KVÄLL !!!


 



Kommentarer

Populära inlägg