Dimman......


........ ligger tät på morgonen nu.....
Naturen går ner i vila efter de sista sommardagarna.
Har varit ett makalöst väder, en alldeles fantastisk färgexplosion i träden.
Å visst är det underbart med +18-20C men det är inte riktigt normalt med sån värme så långt uppe i norr vid denna tiden på året.
Detta året har ju varit extremt vädermässigt, -17 i mitten på mars här nere i söder, den extrema värmeböljan i somras å nu +20 uppe i Norrland  i mitten av oktober, nåt är alldeles, fullständigt galet i vädret.....
Vad ska det sluta med??!!

I måndags så var jag å lagade ett stenskott i framrutan på bilen, tog bara 15 min att få det fixat.
Det går på försäkringen så jag behövde inte betala nåt öht.
Alltid nåt....
Sambon har ju varit ledig i veckan, han börjar ju jobba helg denna veckan så han har fixat färdigt mina vinterdäck till Opeln å kodat om stereon som var nollad s a s.
Har strömmen brutits, alltså batteriet kopplats ur vilket dom säkert gjorde på bilförmedlingen där jag köpte när dom renoverade den så blir det så.
Tur jag har en man som kan sånt, jag har inte en bloody susning om sånt öht.
Inte för att jag har stereon på så ofta men nån gång så är det skönt med musik.
Jag vet att dom allra flesta har radion på nonstop men jag orkar inte det, jag behöver tystnad, hjärnan är så trött ändå utan skval å brus från en radio.

Så det är tur att det finns öronproppar, han behöver radion på för att villa bort tinnitus å jag behöver tystnad för en trött hjärna.
Då är lösningen öronproppar vid gemensamma längre resor men ibland orkar jag knappt 15 min in till stan, det beror alldeles på hur mentalt trött jag är vid tillfället. 
Många skakar på huvudet åt mig men jag bjuder på det, jag gör det som är bäst på mig.
Önskar många ggr att dom kunde ta min hjärna en vecka så kanske dom ändrar åsikt..... 😒

Kollar på "Malou" just nu, perspektiv på Klimakteriet med kvinnor i olika åldrar.....
Ikväll går ju 2a delen av "Klimakteriet-det ska hända dig med" .
Så den som säger att det är tabu att prata om det är nog ute å cyklar rejält.
Då tycker man nog själv det är "obekvämt" att prata om det.

Men nu är det hög tid för frukost, sen får jag försöka göra nåt vettigt av tiden innan det är dags att åka å jobba.

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

Populära inlägg