Helgen.....

.. lider mot sitt slut för mig.
Det blev en oerhört intensiv å stressig lördag, det kunde jag aldrig ana när jag satt å skrev på morgonen men jag slapp iaf att skrapa rutorna.
Väl på jobbet gjorde vi de ordinarie morgonsysslorna å sen öppnade vi.

Det var en del kunder redan från början men mellan 10-11 så var det rätt lugnt.
MAXI hade 25 års jubileum så vi hade väl våra aningar om att det kunde bli rätt mycket att göra.
Vi stänger ju vid kl 14 på lördagar men då hade vi så mycket folk att det gick inte.
Samtidigt så ringde min telefon, en kvinna undrade över min bil som var till salu.
Å jag hade ju planerat att dra hem till ön direkt när jag slutade men samtidigt så ville jag inte neka henne när nu nån ville titta på bilen så jag såg min eftermiddag dra all världens väg....... 😖
Men hon sa att hon letade en bil till en kompis.

Så vi stressade som skållade illrar, kunde stänga 14.10 å sen gick det i 8000 rpm därefter.
Tur jag jobbade med en som vet vad hon ska göra.....puh...
15.05 låste vi, jag drog hem.
Slängde av mig de skitiga fiskkläderna, hoppade i halvsunkiga mjukiskläder, tog nyckeln till den lille blå å ut å starta den.
Den hade ju inte rullat på över 3 veckor, man måste ju se till att den startar, bromsar å dyl funkar så jag hann hem, slängde i mig en macka å sen kom dom.

Jätterara å jättetrevliga var dom, härstammade från Ungern så han som skulle ha bilen kunde inte så mycket svenska utan en av kvinnorna översatte.
Han drog iväg en liten runda å kom tillbaka å han ville ha den.
In i köket, upp med datorn å skulle göra ägarbyte.
Då hade dom inte svenska körkort så det fick bli den gamla postgången så idag har ju ägarbytet gått igenom.
En blytyngd har lyfts från mina axlar att bli av med den......

Inte för att jag har lurat på nån en skrotfärdig bil utan för att jag inte behöver fundera mer på den å den är borta från uppfarten.
Jag fick några tusen för den, det var den värd samtidigt så vet jag han får lägga lite pengar på pyssel med den så priset var högst skäligt.
Det har varit segt att sälja den, folk som hört av sig har varit så förbannat oförskämda så det finns inte på kartan.....
Aldrig mer jag säljer en bil privat alltså 😖
När man då träffar så trevliga personer som dom som köpte den så blir man förvånad å det är så sorgligt att det är så...

Men jag drog hem till ön så klockan blev mycket innan jag var hemma.
Jag däckade i soffan rätt omgående å jag hade en mycket slapp söndag förmiddag.
Åkte till mina föräldrar en stund å sen vidare till kusinen en liten stund under eftermiddagen.
Tvättade på kvällen å sen var den dagen slut.
Tyvärr har jag inte sett varken lill-loppan el sonen denna helgen men så är det...

Gjorde ett par ärenden innan jag åkte mot Småland idag, direkt till Växjö å kiropraktorn.
Har ju haft sån intensiv smärta att jag knappt kunnat andas mellan varven så det gick inte längre.
Talade om att fått tid till röntgen 14e nov å han sa att dom-jag förmodligen kommer få se viss förslitning av diskarna.
Min bröstrygg faller gärna framåt, är lite ostbågestuk på den.
Å jag har alltid haft såna jobb, jobba lätt framåtlutad å så är det lite genetiskt oxå.
Pappa är likadan å min morbror oxå, jag ser det lite även på lill-loppan.

Han erbjöd mig finjustering nästa vecka utan debitering för han fick nog inte loss riktigt allt idag så jag får väl boka in mig på en tid.
På tors ska jag iaf till frissan, du gode tid så ljuvligt det ska bli !!!
Inte sen den 23e juli har jag varit där.....

20 år sen branden i Göteborg idag......
Denna dag åkte jag å dåv maken till Berlin på en 4 dagars bussresa.
När vi kom ner i bussen på morgonen efter så hade andra medpassagerare hört på tyska nyheterna om en brand i Göteborg men omfattningen insåg man inte förrän vi kom hem å såg den svarta löpsedlarna.





HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg