Brittsommaren.......





....... är här....
Så ljuvligt väder ute, lagom varmt såhär på höstkanten, har faktiskt gått ute i tshirt i eftermiddag.
Satte mig på altanen å fikade efter jobbet, längesen man gjorde det nu.
Imorrn får det bli grillning, vädret ska hålla i sig över måndagen oxå.
Jag har vitlökssnäckor a la ICA Maxi Deli som ligger i kylen.
Det är utbankad flankstek med vitlöksost å lite örter inrullat som man grillar el steker.
Rostade rotsaker å en sallad får det bli till det.
Ikväll blir det lite småplock bara, sambon är ute på vift med jobbet å har säkert blivit bjuden på god mat så det behövs inte så mycket.

På väg till jobbet i onsdags så var det poliskontroll vid Bramstorp (manlig polis)
-Jaha, blåsa å så körkortet tack !!
Ååh, är det fiskförsäljning på gång?? (han läste på min tröja)
Ajjemen, jag är på väg till jobbet...... 😊
Fasen alltså vad jag blev sugen på räkor 😊
Javisst, det är bara att komma å handla........😉
Jaaaaa, jag tror jag gör det........
Men jag såg aldrig till nån polis som kom å var räksugen 😉 

Hela Växjö blev strömlöst kl 12 i onsdags, ett brott på en huvudledning var orsaken.
I vanliga fall kopplar dom om till reservledningen men den var under service så det gick inte denna gång.
Man tycker det är tyst i vanliga fall när det är tomt på kunder å man är ensam men man upptäcker den verkliga tystnaden när det blir elavbrott för då blir det verkligen TYST.....
Då inser man hur oerhört mycket ljud man matas med varje dag i form av alla elektriska apparater å annat som står å surrar, knäpper å låter fast man tycker det är tyst.

Jahaja.....inte många som har kontanter kan jag säga... 😉
En tänkte gå ut å ta ut pengar för att betala.......
Lycka till tänkte jag........ har man ingen el så kan man heller inte ta ut pengar.
På Maxi släppte dom inte in nån, där blev kolsvart, finns inga fönster utåt.
Det hade bara varit att plocka på sig varor å gå ut......
Folk blev instängda i affärer å andra ställen som har s k sliding doors, alltså elektriska dörrar.
Nån blev fast i en hiss.......
Sjukhuset har ju reservaggregat som slår till efter nån minut.
Lagom käckt att stå mitt i en operation å lyset slocknar.
Men tjena....... fotogenlampa nån??!! 😏

Jag fick ju ta till nödvändiga åtgärder för att minimera kylaförlust.
Nu tar det några timmar innan isen smälter men jag fick lägga på frigolitlock för att hålla kvar kylan i diskarna å sen fick jag sitta å vänta i halvskummet.
Men några handlade med kontanter så helt ute var vi inte.
Ingen tänker på hur sårbar du är förrän elen försvinner, hur otroligt mycket som styr det.
Exakt 13.58 återkom elen så det var 1 tim å 58 min som det var borta.

Tröstshoppade i tisdags....... 😊
Jag har hela hösten letat efter en rödrutig skjorta.
Sambon blev löjligt sur när jag snodde hans en gång å den jag hade försvann på nåt mystiskt sätt till lill-loppans garderob för några år sen..
Kan inte förstå hur det gick till....... 😏

Å jag ville ha en rödrutig skjorta, riktigt intensivt röd å svart.
Å så springer jag bara förbi en inne på Maxi's klädavdelning, på herrsidan.
Mitt problem med dylika plagg är att på dammodell är armarna så smala att även om den passar kroppen-byst så är överarmarna för tighta då jag tyvärr lägger fett på överarmarna (hatar det...) när jag ökar en aning i vikt.
Så jäkla snygg den är !!!! 
Å bara 149 spänn !!!!
Å sen shoppade jag på Bonprix, 2 festtoppar, en i glimrande svart å en i gammalrosa.

Å till min glädje så är spelar världens bästa Wahlstörms på klubben på Allhelgonahelgen så det blir perfekt.
Nästa lör 20e spelar Voize där, får se om det blir en tur dit.
Å så har jag ÄNTLIGEN beställt tid till håret, 1a nov ska jag dit.
23e juli var jag där sist........
 
1a advent är det Rock'n'roll Xmas med The Refreshments å Nisse Hellberg i Växjö.
Ska höra om sambon vill gå dit å fira oss några dagar i efterskott.
Vi har ju årsdag 28e nov, 4 år varav 2 som förlovade å så kan man ju äta nåt innan.
Men ska man ha biljetter så får man sno sig på, de går som smör i solsken...

Så visst finns lite att se fram emot å det är tur.
Det är trist att vara "låg", när man inte har nån vidare lust till nåt.
Man kan åtminstone försöka ta sig iväg, ha den föresättningen iaf.....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg