Dagarna.........



...........rullar på, advent närmar sig.......
Har haft 2 sköna, lediga dagar, har precis hunnit med det jag hade tänkt så än håller "schemat" 😉
Motivationen att blogga har varit låg, därav de skrala inläggen.

I söndags så tittade jag på Nyhetsmorgon å Trafikverket medverkade om nollvisionen.
Om alla klev upp 10 min tidigare på morgonen och tillämpar det dom lärde sig på körskolan så skulle trafikolyckorna rasa i antal till nära noll.
Varenda jävla morgon på väg till jobbet så blir jag utsatt för vansinnesomkörningar trots att jag ligger på el strax under hastighetsbegränsningen.
Viltolyckorna är svårare att få ner till noll, djuren är oberäkneliga men viltstängsel å lägre hastighet decimerar risken rejält.
Väg 25 + 27 är oerhört drabbade av viltolyckor, dessutom har det varit jakt förra veckan.
Men jägarna är förutseende att sätta ut skyltar för både lösa jakthundar å grisasvinen
då jakten pågår i gryningen.

Men när det enda som gäller är att komma fram först, när egot styr då känns nollvisionen långt borta.

Dessutom mötte jag en vimsig, yrvaken trana i fre morse men hon valde att vända vid vägkanten å ge sig tillbaka in i gräset igen.
Hon såg för rolig ut, alldeles yrvaken å tittade sig allmänt förvirrat omkring.
Tror det var en unge för den var inte så stor.
I början på september höll jag på å krocka med en, den kom ur morgonskuggan några meter framför mig.
Men hallå liksom??!!! Tranor flyger väl???!!!! 😖

Pysslade med lite av varje under söndagen för att avsluta med lussebak.
Åh jädrans så goda dom blev !!!! 😊

Jag har haft generell klåda över hela kroppen i olika intensitet sista veckorna samt fula utslag runt munnen sista dagarna så jag ringde vc igår å fick en tid för jag höll på å bli skogstokig......
Nu hade jag ju gjort vissa efterforskningar innan, jag har haft perioral dermatit förr men det är många år sen sist så jag hade mina misstankar att jag fått ett utbrott av det å då är det antibiotika som gäller..
Den generella klådan kom efter att jag dubblade dosen av den migränförebyggande medicinen å jag läste på Fass bland biverkningarna å bland mer ovanliga såna fanns det med.
Även de skorvliknande utslagen jag haft på överkroppen kan nog härledas till det.

Å hon höll med om det så nu ska jag minska dosen av den å fick en tablett mot klådan.
Problemet är att det är rena sömnmedlet, jag blir sååååååå trött av den.
Men det är ju ingen jag ska äta kontinuerligt, jag ska ta en till natten nu å se om jag klarar mig med det till klådan har försvunnit helt, sen behöver jag ju den inte.

Perioral dermatit höll hon inte riktigt med om, jag fick en hudkräm å jag är bättre redan men lite "skorvig" men får väl ge det några dagar till innan jag ringer tillbaka.
Jag har alltid haft lite torr hud, dock inga atopiska eksem el dyl men torr hud sen barnsben å ibland blir det sämre beroende på väder å mående.
Så tänk på det om ni drabbas av nåt ni inte haft innan, att äter ni nån medicin så kan det vara orsaken.

Har jobbat idag till kl 14, sen en snabbhandling.
Softade lite när jag kom hem innan jag lagade middag, det blev kycklinggryta med kokosmjölk, curry, smårester av grönsaker, både frysta å färska, blev jättegott !!!
Imorrn väntar heldag igen, veckorna går fort....
Till helgen bär det hem till ön för att förbereda för advent där hemma.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg