Thanksgiving....





...... firas i USA idag, en högtid större än julen nästan.
Den firas 4e torsdagen i november å Thanksgiving har firats sen 1863.
Det mesta är stängt denna dag å imorrn är det klämdag å då tillkom Black Friday som är starten på julhandeln å julpyntandet.
I Sverige firar vi Tacksägelsedagen 2a söndagen i oktober.

Ja, hysterin är större än nånsin inför imorrn.
Affärerna på GS öppnar redan kl 8 imorrn bitt, all reklam handlar om BF.
Å Black Friday fyller 5 år i Sverige i år så längre än så har det inte funnits.
Ska man ha nåt får man se till att inte bli bluffad, bedrägerierna på priserna är nog hög.
Själv hade jag velat ha en  annan höstjacka, nåt mellan tunntunn täckjacka å tjockfluffiga dunjackan.
Har en riktig eskimåjacka oxå men det är alldeles för varmt ute än för de jackorna.
Men jag ids bara inte in å trängas bland folk...... 😖

Ett par nya jobbskor måste jag ha men det blir på Stadium outlet, jag vill ha ett par exakt likadana som innan.
Det tog tid, nåt halvår el nåt innan smärtan i foten gav sig.
Nu har jag ingen "aktiv" smärta, bara ömhet om jag trycker på en punkt el efter dans.
Dom börjar släppa fram i tårna så det är hög tid å det var ett år i månadsskiftet okt-nov sen jag köpte dom.

"Dollarstore" hade premiäröppning idag i Växjö men vi väntar till värsta hysterin lagt sig.
Nu behöver vi inte åka till Nybro längre, nu finns det på nära håll.
Kul grejer för liten peng, ÖB kursar nog nu när Dollar har öppnat i stan.
Förr var det norrlänningarnas affär men nu har den letat sig ner söderut oxå.

Hade en strulig förmiddag....
Fick hjälp av sambon med att hiva ur sängkläderna å ge dom frisk luft, sen skulle han byta mina hjul till dubbdäck.
Fick ju med däck när jag köpte den, la ner 3 dagars jobb å några hundra i färg på dom.
Då passade dom inte.........
Ringde bilverkstan så han åkte iväg med dom, vi var beredda på att få andra.
Då fick jag slänga mig i bilen å köra dit för att för dom ville kolla passningen.
Då visade det sig att det var 2 olika par däck å det ena paret var inte original till bilen men det andra paret passade.
Så han fick fasa ur navet lite så det passade till slut.
"suck....."

Men nu är dom på iaf, nästa helg är det lag på det.
Å det blir kallare, ikväll ligger det på nollan så det var ingen otid för bytet.

Nu får det bli en kvällsmacka å sen blir det sängen.
Tror det blir intensivt imorrn även om jag slutar kl 14, är tacksam när jag tråcklat mig ur stan å kommit hem.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg