Helgen....



......... är här.....
Imorrn ska jag inte jobba så det blir 2 dagars ledigt denna helgen.
Ska fortsätta min adventsstädning, tog nästan alla fönster på insidan i tors förmiddag så det minskar för varje dag.
Måndag ska soffmattan ut när sambon är hemma å sen är det bara att damma å städa golven kvar.
När man inte kunnat göra det på så länge mer än det nödvändigaste så är det ljuvligt att få det gjort.
En el tycker jag nästan är pedant men det är jag icke....
Men när jag kommer hem från jobbet vill jag bara kunna A N D A S ut å slappna av å njuta av mitt hem.
Jag vill ha rent å i ordning runt mig annars blir hjärnan stressad av oredan, det blir liksom rörigt för ögonen att sortera intrycken.
Svårt att förklara men ungefär så funkar min hjärna.

Gjorde misstaget att gå in på Grand efter jobbet igår, skulle till 3 för att byta abonnemang å telefon.
Mitt gamla abonnemang hos Telenor gick ut i torsdags så igår var jag ju fri från dom å kunde byta.
Jag har haft Telenor i säkert 15 år om det räcker å varit supernöjd med dom men efter en incident på försommaren när dom inte ville lyfta ett finger för att hjälpa mig så tänkte jag att ni kan glömma att jag förnyar nåt i november.

Men det var fler än jag som tänkte gå dit....
Å till att börja med så var inte den unga killen jag pratat med innan där, han var på lunch så jag gick å handlade å återkom.
Men till slut så hade jag en ny telefon, en Samsung S9 denna gången, sambon hämtade sin i onsdags samma modell.

Dom kickade igång den åt mig å sen åkte jag hem.
Kände den bekanta migränen komma smygande, för lite mat å trött gjorde sitt till.
Att då försöka ge sig på en ny telefon var ganska dödsdömt kan man säga....
Så jag tog tabletter å la mig å somnade en stund.
Men hjärnan var knäpp hela kvällen, extremt frustrerande att veta vad man ska säga å förklara men det kommer bara rappakalja när man öppnar munnen.
Allt blir fel, fel, fel bara, tur jag har tålmodig sambo kan jag säga....  😖
Att inte hitta orden när man ska prata är oerhört frustrerande å stressande.
Å tålamodet är än sämre när jag är i det skicket så det blir inte bra....
Så det blev aldrig nån fredagsmiddag igår, det får bli idag istället...

Har jobbat som vanligt idag å bland det sista jag gjorde så var det att snitta hö långfingertopp lite...
Nu tog gummihandskarna det mesta men det blev ett litet snitt å jäklar vad det blödde.
Skulle diska en kniv för hand när det blev lite för bra kan man säga....
Plåstrade om det på jobbet lite hastigt å tog med ren bandage som jag satte på efter duschen så nu får det sitta till imorrn iaf.

Underbart att kunna slänga in arbetskläderna i tvättmaskinen å köra dom direkt.
Hade en ren maskin disk när jag kom hem oxå som bara var att plocka ur.
Den som inte varit utan vatten så länge som vi vet inte vilken njutning det är att ha det...

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg