Vatten........





......... vatten, vatten..... 💧
Ja, utan vatten funnes det inget liv som dom sÀger.
Jo, ni gissar nog rÀtt, vi har Äter vatten i ledningarna....
IgÄr kvÀll satte han pÄ pumpen, den har varit avstÀngd sen morgonen den 24e juli !!!
3,5 mÄn utan vatten har tÀrt pÄ tÄlamodet Ä den mentala energin men nu har vi vatten iaf till det nödvÀndigaste.
Dusch Ä tvÀtt fÄr vi fixa nÄn annanstans Ä sÄ lÀnge det Àr plusgrader sÄ Àr toaletten bortkopplad frÄn det systemet sÄ vi fortsÀtter spola med sjövatten.
Synd att slösa rent dricksvatten pÄ toaletterna nÀr vi har annat alternativ.
Helt vansinnigt öht att anvÀnda rent dricksvatten till det oavsett varifrÄn det kommer.

Inte förrÀn man som vi, varit utan rinnande vatten sÄ lÀnge sÄ inser man det oerhörda slöseriet som sker med rent vatten.
Men nu blir tillvaron betydligt lÀttare med allt frÄn att jag kan sminka mig nÀr jag vill nu nÀr jag har rinnande varmt vatten att skölja av det med till att köra diskmaskinen.
Nej, jag Àr inte lat som inte vill diska för hand...
Att diska för hand Àr en skitsak nÀr man har rinnande vatten men nÀr man ska vÀrma vatten, avvÀga hur mycket det gÄr Ät + att man ska ha sköljvatten, sÄ kan man hÄlla sig för skratt..
Å det gĂ„r Ă„t mer vatten att handdiska Ă€n köra diskmaskinen, den tar 14 L pĂ„ en diskning Ă„ det kan vara 3 dagars disk i den.
Jag Àr innerligt tacksam att vi inte haft djur av nÄgot slag att sörja för under denna tiden.
Det kliar i fingrarna att fÄ börja storstÀda, tvÀtta fönster, svabba golven nÀr man inte behöver vÀrma vattnet lÀngre men jag fÄr hia mig ett litet tag.

Jag var ju hos kiropraktorn pÄ förmiddagen idag för en kompletterande finjustering av förra veckans behandling.
Å jag fick MYCKET strĂ€nga order om att inte jobba pĂ„ nĂ„t vis idag utan vila 😊.
Men jag gick en ögonshoppingrunda pÄ stan iaf innan jag Äkte hem.
ÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄh sÄÄÄÄÄÄÄÄ mycket fint det finns nu !!!
I allt frÄn klÀnningar pÄ Flash till klÀder pÄ HM , i VÀxjö city finns Àven HM Home.
City-HM Àr riktigt stort, har ni vÀgarna förbi sÄ gÄ in dÀr, dÀr finns mycket kan jag sÀga.

 
Å jĂ€tteroligt att ha HM Home hĂ€r, det finns inte i Kalmar, dom har mycket snygga saker dĂ€r.
SÄ mycket fina saker, framförallt till jul nu med dukar, kuddöverdrag Ä massa annat.
Sniffade mig fram mellan doftljusen, tyvÀrr Àr jag lite doftkÀnslig.
Hur kÀnslig jag Àr gÄr i vÄgor, ibland tÄl jag ingenting men ibland kan jag ha nÀstan vad som helst utan att jag far illa av det.

Allt med kanel-cedartrÀd-mimosa-jasmin-vanilj gÄr fetbort men som blood orange, sea breeze Ä dyl kan gÄ bra.
Annars rÀcker det med att ha doftljuset stÄende för att det ska lukta lagom, man behöver inte tÀnda det.
LÀste via annons för Apoteket att det Àr doftfria veckan denna veckan.
Å jag önskar att folk kunde ha lagom med parfym, vissa kunder som kommer in doftar oerhört starkt Ă„ dĂ„ ska ni veta att ventilationen Ă€r mycket god hos oss, typ norsk variant med svĂ€ngdörrar.
Men nÀr man fÄr en riktig rÄsop med parfym sÄ huvudvÀrken triggas undrar jag hur dom klarar av det sjÀlva i mindre, tÀtare-varmare utrymmen.

VÀl hemma sÄ umgicks jag med sambon en stund men sen kom den stora tröttheten över mig efter behandlingen sÄ jag slocknade pÄ soffan, sov av Ä till ett par timmar.
En snabbis till affÀren blev det sÄ nu vÀntar middag, bruna bönor Ä flÀsk.
Å ikvĂ€ll Ă€r det Ă€nnu ett avsnitt med VĂ„r tid Ă€r nu... 💕
Imorrn Àr det Äter dags för jobbveckan att börja.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg