Sköna söndag.....





....... har det varit idag å än är det några timmar kvar av den.
Har haft en ljuvligt skön dag, började med en riktig söndagsfrukost.
Varm choklad, rostad macka med sommarens jordgubbsmarmelad å kokta ägg.
Slapp i soffan med datorn i knät, sen en liten tupplur...
Julklappar har slagits in, blommorna har fått sitt pyssel å så har jag sett "Mångalen" 💕

Ääääntligen !!!! 😊😊😊
Som lill-loppan uttryckte det, ett stycke mästerverk till film !!!
Släpptes våren -87, då var alltså Cage bara 22 år när den spelades in, (fyllde 23 i jan -87) måste ha varit en av hans allra första, stora roller även om han är brorson till Francis Ford Coppola.
Han bytte efternamn för att skapa sig ett eget namn, alltså är han kusin till Sofia Coppola.
Cher var 40-41 år men det kan man inte se.
Herregud så snygg människan är !!! *suck*.....
Å fantastiska Olympia Dukakis som spelar hennes mor, vilken kvinna det är !!! 
Tacksam att jag har filmen nu så man kan se den när man känner för det.




Jodå, jag jobbade ensam igår å det gick lysande, kunderna sprang inte ner dörrarna direkt.
Lägger man bara upp det vettigt så går det smidigt.
Fick ju jobba 30 min längre men det gjorde inget, sambon jobbar ändå.
Iväg å duscha efter jobbet, efter det körde jag tilll macken å fick bilen tvättad för 1a gången.
Hemma strax innan 17, sambon kom strax innan kl 19, då var det middag.
Sen byta kläder å iväg till klubben för dans till världens bästa Wahlströms !!! 
Sååå roligt att så många kommit till Jivers, 180 pers var det.
Vi gav oss strax innan kl 23, sambon skulle ju upp å börja jobba idag kl 6 så han behövde några timmars sömn.
Därav min lilla tupplur idag, blev inte nån som helst vila efter jobbet igår.

Ååååååååh....... jag blir tårögd varje gång jag hör dom live...... 💗
Såååååå många timmar jag snurrat till dom på dansgolven, såååååå många underbara minnen jag har till dom.
Det var helt galet under några år, de var omåttligt populära i dessa krokarna så vi åkte minst en gång/månad å dansade till dom.
Som längst var det 3 mån mellan gångerna tror jag.
En dejt jag hade våren -08 hade en BMW off road/touring hoj, vi åkte från Vissefjärda i slutet av maj upp till Linköping, dansgala i Kupolen.
In på Scandic, duschade, bytte om å käkade, tog bussen till Kupolen.
Ute i rotundan spelade Wahlströms å herregud så mycket folk det var !!!
Det var packat med folk, hela golvet, ja, hela rotundan gungade, väggarna bågnade, jag glömmer det aldrig !!!!
Vilket drag det var !!!!
Limmo tillbaka till hotellet för de som bokat den dök inte upp å det kostade lika mycket som vanlig taxi.

Dagen efter gick hemfärden via Motala, hela vägen ner längs Vättern på nedre vägen i ett alldeles makalöst, fantastiskt försommarväder.
Ett stopp i Gränna för att köpa polkagrisar innan sista biten hem.
Helt fantastiskt att åka genom hela Småland i den skira grönskan, ett minne för livet 💗
Ett av alla minnen man kan få som danstokig 😊

Har slösurfat lite då å då under dagen för ren egolyx....
Mitt behov-begär av vardagslyx är inte i proportion med min plånbok kan jag säga.. 😖
Men jag har unnat mig en sak för lite av bilpengarna, jag har tittat på dom länge.
Örhängen av Thomas Sabo, har snöat in på pärlor just nu, nåt vill jag ha för egen del så inte allt går till vardagens nödvändigheter.
Vardagslyx för mig är snygga örhängen, lyxig parfym eller lyxig makeup, det ger vardagen guldkant...
"cause I'm worth it 😘

Nu är det snart dags att förbereda middagen till han kommer hem.
Idag blir det baconlindad kycklingfilé, klyftpot, mangochilidressing å sallad.
Imorrn förmiddag har jag tid hos kiropraktorn för en finjustering av förra veckans besök, sen hoppas jag att jag blir bättre.
10 dagar kvar till röntgen......
Känslan är lite "sådär" för vad dom ska hitta, finns ingenting som är fel, då är det bara träning som gäller för såhär kan jag inte ha det....😖

Vi gör det ikväll.....
HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg