Äntligen....





..... helg.... 💗
11 arbetsdagar i sträck är gjorda å det känns... 😖
Sön-mån-tors var riktigt tunga, dessutom hade jag så ont i ryggen sön-mån innan jag gick till kiropraktorn i tis eftermiddag.
Men det är fantastiskt vad dom kan åstadkomma med enbart sina händer som "redskap".
Jag hade en extremt stel baksida från knäna upp över sätet å nedre ryggmuskler.
Nu har jag varit supernoga att stretcha å mjuka upp varje morgon å kväll å det måste jag fortsätta med.
Jag märker redan skillnad på 3-4 dagar. 
Är så trött å öm i handlederna, ska bli skönt att vila lite.
Nej, ingen tvingar mig men nu råkade det bli så å nu är det gjort...

Måndag bokade jag in mig på spinning å tisdag blir det IW på gymmet.
Jag tycker det suger att sitta på en cykeljävel, trampa som en blådåre å inte komma nånstans men nu var det det som fanns närmast.
IW är Indoor walking, som en crosstrainer ungefär, det tillbringade jag många timmar på i Borgholm när jag gick på P&T där.
Får börja där 2-3 veckor att få igång alla muskler innan man ger sig på ren styrka.

Jag var riktigt, riktigt trött igår kväll, orkade inte vara så social med sambon.
Har jobbat idag, nu har jag en lördag kvar i fiskaffären.
Ska bli skönt med riktiga veckor å helger om än att det blir jobb var 4e helg men iaf.
Men det finns för å nackdelar med allt, så är det.

Halva middagen är redan klar, jag köpte mig bekvämlighet idag.
Köpte en burk färdig Thai currysås, strimlade kyckling som jag hade hemma, fräste upp lite extra grönsaker så det är bara att koka ris el bulgur till det.
Ikväll blir det finalen av Stjärnornas stjärna, ska bli spännande att se vem som vinner.
Helt omöjligt att förutspå för dom är sååå suveränt duktiga båda 2.
Möjligen att Andreas har lite försprång att vara mera folkkär än Mariette men helt omöjligt att säga vem som vinner.

Imorrn efter frukost bär det hem till ön.
Umgås med ungarna lite, bara ha det skönt.
Jag ska på mammografi på mån förmiddag i Kalmar så sambon får stanna hemma då han jobbar på måndag.
Har kört 2 maskiner tvätt, har en kvar så jag får gå å hänga upp nr 2 å ladda det sista.
Får sätta på ris el bulgur så det blir middag, köpte belgiska "gubbar" idag som jag tänkte vi skulle ha till Stjärnornas stjärna final ikväll.

HA EN BRA KVÄLL !!!

 
 
 


Kommentarer

Populära inlägg