Då........

... har jag jobbat sista dagen på fiskaffären.
Inget särskilt, som en vanlig dag.
Nu ligger mina arbetskläder i tvättmaskinen för sista gången, sen återlämnar jag dom plagg med företagstryck på.
Nu blir det nya tag på måndag å livet går vidare.....

Igår så hade mina föräldrar varit gifta i hela 60 år, Diamantbröllopsdag.
Inte många som kommer upp i det årtalet som gifta, inte bara för skilsmässa utan sjukdom-olyckor  i för tidig ålder.
Dom träffades -56, förlovade sig -57 å gifte sig 16e maj -59 i Högsrums kyrka på Öland.
Dom träffades på en dansbana i utkanten av Borgholm så jag har dansen med mig i generna.
Bröllopsfesten hölls på logen i mammas barndomshem i Västra Sörby, det som idag är Kackelstugan.



Jo, dom är ju gamla nu, mamma fyller 84 om en vecka, pappa blir 88 några dagar innan mig i juli.
Inte många män blir så gamla, oftast är det kvinnorna som blir riktigt gamla men jag har haft en del stamkunder där herrarna ligger på +90 upp till 95-96 år å är vid god vigör för åldern.
Men dom är inte så många....

Sambon sa en gång, fattar du HUR gammal han är?? 😄😄
Aja, farmor blev 91½, han är snart ifatt henne även om hon var dement sista 10 åren.
Mamma var gravid -61 men fick Röda hund i 3e månaden så det gossebarnet dog i 7e grav.månaden.
Syrran är född -63 å jag -67.
På mammas sida så finns flera damer på + 90 upp till +96 innan de gick bort, helt fantastiskt !!
Så visst finns förutsättning för att jag ska bli riktigt gammal om sjukdomar håller sig borta.

Nu väntar jag hem sambon om en stund, då åker vi hem till ön.
Ikväll ska vi gå ut å äta, förmodligen på Pappa Blå 
Fira att ett nytt kapitel tar sin början, bara mysa till det... 💕
 
Imorrn är det Ölands motordag å den årliga crusingen på kvällen, 30 års jubileum dessutom.
Vi brukar haft tur med vädret, åtminstone uppehåll om än svinkallt ibland.
Men oxå ren högsommarvärme vissa år men tyvärr verkar inte vädergudarna vara med oss i år.
Regn, regn, regn å hårda ostvindar står på prognosen så nån rockabillyklänning blir det inte.
Snarare regn-å-vindjacka, tjocktröja, jeans å paraply.......bah.... 😖
På söndag ska diamantbröllopsdagen firas i mycket enkel version, vi blir bara 10-12 pers där hemma.
Vi (jag) har beställt smörgåstårta/tårta då tiden inte riktigt räcker för att göra eget men det går det oxå.
Förra årets crusing....





HA EN BRA HELG !!!



Kommentarer

Populära inlägg