Maj.......

... lider mot sitt slut.
Det har varit en kylslagen maj månad, jag vill ha lagom värme.
Ingen jävla tropikhetta i maj, inte mars väder heller utan lagom skönt så man kan sitta ute.
Men vattnet har varit välkommet i form av regn men iaf...

Mors dag förflöt utan större åthävor, fick Mors dags grattis från sonen å italienskan iaf 💗
En elak, imbecill, jävla amöba flyttade in i mitt mag - tarmsystem, jag var däckad till  3 tiden på söndagen.
Då gjorde jag ett uppryck, fixade det som behövdes, bakade piroger till middag, dammsög överallt å svabbade golv i kök å hall.
Sen var jag helt färdig, kallsvetten kröp fram periodvis.
Det var nästan lika illa igår men jag jobbade mina timmar trots kallsvettig å matt.
Jag är inte hundra än men har sluppit att kallsvettas idag iaf.
Men fy faan så utslagen man blir när det systemet krånglar.

Imorrn så är det då dags för student.... 💕
Lill-fisen har blivit vuxen... 😢
Inte så längesen jag tog honom under armen å gick uppför trappan i gamla lägenheten.
Eller när jag bäddade ner honom som en kåldolme i sängen 😄
Eller blurrade honom i magen så han kiknade av skratt.... 😄
Alla dessa nätter när han å jag suttit uppe när han har haft sina anfall å inte kunnat andas 💗
Ibland satt vi ute på balkongen å tittade på stjärnorna insvepta i tjockjacka å täcke el fick åka till akuten så han fick kortison-adrenalin å annat jox för att få bukt med den falska kruppen.
Än idag hostar han som en säl när han blir förkyld, han skrämde livet ur en gammal tant med rullator på gatan en gång.
Dom kom nån meter bakom henne när han får en hostattack å brölar till, hon hoppade ½ m av skrällen 😄
Stackars lilla tant 😄

Imorrn är han färdigbakad lastbilschaffis.
Han kommer nog aldrig behöva vara arbetslös, han har många olika genre han kan jobba inom.
Allt från att köra gods, asfalt-grus till bärgare, budbil å annat.
Jag är innerligt tacksam att dom har det ordnat för sig alla 3 å inte slutar som jag även om jag efter 10 års strul med jobb å ekonomi ÄNTLIGEN verkar få en ordentlig tillvaro där man kan LEVA, inte bara existera....
Men vis av det förflutna så tar jag inget för givet, mer hur länge man får ha det bra innan nästa käftsmäll kommer...

Men imorrn är det FEST, firandet får bli till helgen.
Men för alla som tar studenten så är nog känslan att sista dagen i skolan gjord euforisk.
Gissar att det blir fest med kompisarna imorrn kväll å det är dom väl unnat.
💗💗💗

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg