Idag....




Läkarens kommentar när hon såg mina rosa "foppatofflor" med bling:
Å herregud.......
Jag har aldrig sett nåt liknande här inne..... 😄😄

..... är det ett år sen operationen.
Jag fick ju ligga kvar över natten pga div krångel (som alltid...) så sambon hämtade mig dagen efter, sen var han hemma hela veckan å var butler åt mig 😄
Pratade med gyn.kirurgen i mån eftermiddag då jag återfått lite klimakteriebesvär trots hormontabletter men hon sa det förmodligen berodde dels på psyket, dels på lite viktökning.
Så nu MÅSTE jag ner i vikt....

Signade mig på P&T på Teleborg igår, dom hade en Valborgsraket.
199 kr per månad i ett år, jag gav det dubbla på Wellness studio men jag trivdes aldrig där riktigt, en anledning kanske till den dåliga uppföljningen av träningen.
Jag är inget objekt för My 600lb life eller ens Biggest loser men jag skulle må alldeles förträffligt av att tappa några kilon så nu gör vi ett nytt försök.
Å ska vi upp på Karkanoze i sommar (vete faan hur det stavas... 😉)  som toppen heter där restaurangen-väderstationen ligger så måste jag träna innan.
Jag skulle inte fixa det nu, varken rygg, ben el flås.

Jobbat 9 av mina 11 dagar, det börjar kännas nu.
Jobbade 7-13 på nya jobbet idag, 14-19 på nuv jobb.
Det var fullt upp under sena förmiddagen på nya jobbet, jag kan ju inte allt å måste fråga 711 ggr.
Jag är inte van att vara den som frågar, det brukar vara tvärtom men man lär sig så småningom.

Men visst kommer jag sakna vissa kunder 💗
Kom in en något äldre man precis minuten innan jag stängde, han är amerikan .
Oh, I'm a New Yorker..... sa han när jag frågade honom en gång var han kom ifrån.
Alltid så skoj att prata med honom, han har en härlig framtoning.
Han förklarade att han fått lämna grejerna på insidan (på MAXI) å gå ut till mig innan jag stängde.
It's always nice to buy from you, you always have such a nice smile and a good attitude....  😄

Nu är det jättelänge sen jag såg honom, hans fru är svenska, kanske dom delar sin tid mellan USA å sketna Växjö.
Men sånt är kul att höra 😊
En kund frågade mig på nya jobbet idag var hon sett mig innan så jag talade om det.
Tack, då behöver jag inte fundera på det.... 😃

Till nåt helt annat...
Har varit fullt pådrag i Kalmar idag, en intagen på tvångsvård på psyket sköt sig inne på avdelningen.
En man i 60 års åldern.
I tis försvann en man i 60 års åldern efter att ha blivit utsläppt från psyket med självmordstankar, skulle ringa en anhörig efter skjuts vilket han aldrig gjorde.
Missing people var inblandad i sökandet å igår fann man honom.
Men man behöver kanske inte vara Einstein för att lista ut att det förmodligen rör sig om samma person.
Men hur i helvete kan man komma in på psyket med ett skjutvapen???
Det är ofattbart att det kan ske, vad hade hänt om han gått lös med ammunitionen på avdelningen??

Å så kan jag upplysa om att man ska inte sova middag 1.5 tim sen eftermiddag å tro man får sova gott på natten... 😖
Har sovit nå alldeles bedrövligt inatt av ovanstående orsak men jag var så trött efter behandlingen på tis eftermiddag att jag orkade inte hålla mig vaken när jag kom hem igår.
Så nu ska jag strax bomma igen denhära datorn å gå å lägga mig.
Hoppas på bättre nattsömn inatt...
På lör åker syrran till italienskan, då får hon äntligen skorna hon glömde vid jul.
Nu har det inte varit direkt sneakersväder ens på Sicilien sen jul, därav har jag inte haft så brått att skicka dom men nu kan hon ju få dom levererade direkt.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg