Hej å hå.....





........ vad dagarna går......
3 dagar sen jag bloggade sist, bara 2 dagar kvar på nuv jobbet.
Tiden har försvunnit så oerhört fort, jag hoppas det lugnar sig lite framöver när jag bara behöver fokusera på ETT jobb.

Jodå, jag skulle ha bloggat tidigare i veckan men en migränattack tyckte annat.
Jobbade ju i måndags på nya jobbet, kände av huvudvärk hela dagen + sendrag i halsmuskeln på hö sida.
Tog mig hela otroliga FYRTIO minuter att ta mig hem från City Gross, normal tid är 18-19 minuter.
Totalt kaos i stan med bilar å en trafikolycka (cyklist- ambulans-polis) i en rondell som gjorde att jag fick köra en omväg.
Det tog hårt på det redan ansträngda sinnet så väl hemma sjönk jag ihop i soffan.
Å där blev jag liggande....
En migränanfall från helvete blev det..
Att man kan ha så sinnessjukt ont i huvudet är  helt otroligt.
Hur många tabletter jag stoppade i mig vet jag inte men det var inte hälsosamt iaf.
Vid ett tillfälle så sa sambon "det ligger ett lik i soffan ikväll..." å sannerligen så kändes det så.
Men det är bara att uthärda tills det släpper, man kan inte göra nåt annat.
Han pysslade om mig, fick varsam skalpmassage , dricka, frisk luft osv.

Lyckades somna på kvällen å sov större delen av natten men vaknade tung i huvud å kropp.
En riktig sjujävla baksmälla kan man likna det vid.
Det var tunga timmar på jobbet igår innan jag kunde åka hem.
Väl hemma kröp jag ner i sängen, sov 30-40 min, när jag vakmade undrade jag hur i hela fridens dar ska jag orka ta mig runt Växjösjön på Vårruset??!!

Men man kan ju gå så vi åkte inåt, hittade bra parkering, letade upp våra klubbkompisar på Jivers för dom hade en monter på området.
Men frisk luft var bra, sen kunde man få massage så jag la mig ner å sa att jag haft såååå ont i huvudet sista dygnet.
Då ska du få annan massage.....sa tjejen å ropade på en annan tjej som kom ilande.
Då utförde hon en kraniosakral massage på mig å du söte tid så gudomligt skönt, halleluja.... 😇
Man riktigt kände hur skalpen lossnade å slappnade av så det gav verkligen effekt.

Det drog ihop sig till start, sambon å jag tog en bugg som uppvärmning i Jivers monter, jag gick till startområdet , kom iväg i startgrupp 3, SPRINGA.
Då står en kärr.... bakom mig med STAVAR !!!
Att människorna inte kan ställa sig där dom hör hemma, stavar å barnvagnar SKA stå längst bak, inte i grupp 2 el 3....

Väl iväg så höll jag igen lite i början, jag ville fördela orken över hela loppet, jag är synnerligen otränad, framförallt i löpmomentet.
Nu var det ju inte NY maraton men iaf...
Å jag sprang 95% av sträckan, en lång, seg backe jag gick uppför å jag gick förbi vätskedepåerna annars så sprang jag faktiskt.
36 min å 2 sek, det ni !!! 😄
Än kan kärringen iaf !!!
Med tanke på hur otränad jag är, ovan att springa å uruselt flås så är jag jättenöjd.
Pinglan B älgade iväg på ca 32 min, vi fick båda exakt samma tid som för 3 år sen.
Som hon sa vi åldras ju inte....😄
Å andra sidan blir vi ju inte heller snabbare direkt 😄😄

Vaknade imorse återställd, gudomligt skönt att vara normal, vad det nu är...  😳
Visst är jag lite stel idag, framför allt främre lårmuskel men annars är det rätt ok.
Jobbat min sista heldag på fiskaffären, nu är det 2 halvdagar kvar.
Ska bli skönt att få riktiga helger men visst, allt har sina för å nackdelar, så är det.

Lite bilder från loppet:
 Många goodiebags 😊
 Ännu flera bananer 😄
 Massage erbjöds...
 Jivers bästa DJ's 😄

 Mååååååååål 😄
 
Kycklingwraps smakade bra efter kvällen 😊



HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg