Fredag.....





.... kväll har det blivit.
Snart är ännu en vecka till ända, bara morgondagen kvar att jobba, sen är jag färdig med lördagarna på fiskaffären.
Skulle bloggat tidigare i veckan men orken å inspirationen fanns inte helt enkelt.

När jag körde från gymmet i tis kväll så lös tanklampan men jag tänkte att det tar jag imorrn (ons) bitti....
Å vet ni vad straffet är för att inte tanka förräns man rullar fram på ångorna??
Jo, man får tanka i spöregn å halv storm.... bah....  😖
Så jag var redan fuktig å kall när jag kom till jobbet.
Å där var det svinkallt... 😖

Fyttifaan vad jag frös på förmiddagen men på eftermiddagen så kom solen å då blev det som en kuvös istället.
Så när jag kom hem så var det ljuvligt väder, nästan vindstilla så jag drog på mig träningsbyxor å drog ut en runda.
Jag tänkte att jag går så långt jag orkar, om det är 1 km el 2.5 km innan jag vänder spelar ingen roll.
Det var lite tungt för ryggen efter nån kilometer men jag tänkte att jag går en bit till å det släppte när musklerna blev riktigt varma.
Så faktiskt så drog jag 5 km efter 10 tim jobb, inte illa får jag säga !! 😊

Hade en helt galen eftermiddag på jobbet igår men jag hann få i mig lite mat trots allt.
Idag så gick jag ½ tim innan för det var så lugnt å vi var så många.
In på Stadium å provade tights men jag blir galen alltså, det finns bara hellånga som är i fräsiga färger.
Knä-vadlånga finns bara tradiga svarta å gråa å det har jag.
Det är för varmt med hellånga, jag gillar det inte !!
Däremot finns det lårkorta i läckra färger men en lönnfet medelålders kärring ska INTE ha lårkorta tights .
Tack men det skiter vi i.... 😖

Så jag får väl ha dom jag har tills jag hittar knä-vadlånga i häftiga färger.
Så jag var hemma rätt tidigt å ett ljuvligt väder ute.
Så jag svidade om å drog ut på en rejäl pw, 6.6 km blev det.
Så skönt i bara tights, tröja å en vindjacka, nu märker man hur mycket man saknat det.
Är inbokad på gymmet på sön kväll på ett IW pass men står som 1a reserv så jag hoppas nån hoppar av så jag kommer med.
Men drar nog en runda på sön morgon-förmiddag oxå för nu är kampen mot kärringfläsket inlett.
Har ändrat min kost en del men visst, vissa dagar funkar det inte, så är det bara, det är bara att fortsätta dagen efter.
Väger mig med 1-2 v mellanrum för att verkligen få resultat som stämmer.
På tisdag kväll ska vi älga runt Växjösjön i Vårruset, sist sprang jag på 36 min.
Får se vad det blir i år men nånstans där -40 min blir det väl.

Jag skiter fullständigt i alla kroppspositiva, älska dina valkar bla, bla, bla....
Jag kommer aldrig acceptera egen övervikt i form av +10-20-30 kg.
Oavsett hur bra värden du har så sliter det på kroppen, jag har ont i ett knä som jag delvis misstänker har med en lätt övervikt att göra.
Dessutom så har jag extremt dåliga gener på mammas sida vad det gäller dåliga knän så jag vet vad jag har att jobba emot.
Dels är det belastningssmärta som jag hoppas rättar till sig när jag byter jobb å kan ha andra skor.
När jag hade högklackade skor sist vet jag inte.......

Jag slarvade med morgon å kvällsstretchen ett par dagar å jag märkte genast av det så det är bara att sparka upp sig ur soffan innan läggdags å göra det.

Hade absolut ingen lust att laga middag idag men det var bara att ta tag i det.
Kebebgryta med rostade rotsaker å lite sallad.
Blev suveränt gott faktiskt !!
Tömde flera påsar å förpackningar i kylskåpslådorna, känns alltid bara att ta tillvara det sista.
Nu blir det färska gubbar å vaniljkvarg till Lets Dance, det börjar dra ihop sig för dom....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg