Student 2019....

Då var dagen här....
Dagen då yngsta ynglet slutade skolan, nu väntar vuxenlivet 💗
En glädjens dag för de unga herrarna å damerna, en vemodets dag för mamma som fällde några tårar...
Ett fantastiskt väder om än kyliga vindar men blå himmel, strålande sol å smattrande flaggor så festligare kunde det inte bli.

Strax efter kl 12 kom dom utspringandes, det är en liten skola, det var bara deras årskurs som gick ut idag så det var hanterbart.
2 klasser, ca 40 ungar varav 3-4 tjejer.
Men så glada dom var, tjoade å klappade händer 😄
Exmaken hade kört in honom till Kalmar slott runt 8 tiden för "champagnefrukost" men dom halsade champagnen direkt å den flödade 😄
Finlir är inget för lastbilschaffisar 😉
Något jag inte fick uppleva då jag hoppade av gymnasiet efter 1 år å tog aldrig studenten.

Lite bilder från dagen 😊
Armen i vinkel, blicken i skyn..
Skål !!!
Glädje 😄😄😄





Han blev väl påhängd 😄



💗
 I skärmen ligger en led-slinga för belysning, 
dom hade inte "saftblandare" till studentmössor  😄😄



I tider då det hänt flera allvarliga olyckor med studentflak som kollapsat så kunde vi vara lugna på den punkten.
Den får lasta 26 TON !!! 😄😄

Han saknar nog bara buss å taxi så får han köra allt... 😊
 

Mitt studentplakat lovades med hedersord att levereras senast igår å än har det inte kommit 😠
Jag valde expressleverans med en extra kostnad av 200 spänn för att få det i tid.
Varför det blev så är en annan historia men det beror inte på mig.
När jag kom hem så kontaktade jag kundtjänst på företaget, då kunde dom minsann inte garantera det...

Nähä men då ska man inte LOVA det heller.... 😖
Preliminär leverans är mån 4e juni..... jo tjena...
Det kallar jag inte expressleverans.
Men hon lovade ta bort expresskostnaden å se om hon kunde göra nåt mer så jag hoppas jag har det på fre så han får det då annars blir det midsommar.
Inte vad som var tänkt iaf.... 😢
Jag har aldrig beställt det om jag inte blivit garanterad leverans igår men så är det.
Tur lill-loppan lyckats fixa ett till slut iaf annars hade han blivit helt utan, han har ju själv valt bilden.


Ikväll ska dom unga studenterna festa på Harrys i Kalmar, jag hoppas allt går bra.
Även om det är mycket glädje så kan för mycket öl å champagne ställa till det.





Imorrn är det jobb men i sista stund är det ändrat till söndagsöppet så jag slutar en timme tidigare.
Tror inte det blir mycket imorrn, många åker bort denna långhelgen.
Morgondagen är en stor trafikdag, syrran + gubbe är på väg nu för helgens studentfest hos oss.
Men nu får det bli nån kvällsmat, förbereda för morgondagens jobb.

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg