Det......





.... har varit en helt galen vecka på nya jobbet....
Jag har varit helt slutkörd i huvudet å kroppen för den delen oxå varenda kväll så denna veckan har det bara varit jobba, duscha å sova.
Sambon jobbade sent dessutom så jag hade ingen annan att tänka på heller.

Å vad händer då, den 1a ordinarie lediga lördagen på x antal år??
Jo, man vaknar kl 05.00 å kan inte somna om....bah.... 😖
Låg vaken till ca 6.45, klev upp, röjde tvätt å startade en maskin.
La mig på soffan å kände tröttheten komma så jag förpasssade mig till sängen å somnade.
Å vaknade nästan för sent för gymmet.....
Jaja, är det inte det ena så är det det andra.....suck...

Åt en snabb frukost, tog på träningskläderna å slängde ner andra i väskan å åkte iväg.
Nu är jag av förklarliga skäl rätt trött idag men skönt att köra ett pass IW, det är skonsam träning för en stel å gisten gammal kärring som jag att börja med.
En skön dusch, åkte å tankade, rullade min vana trogen in på ångorna i stort sett till pumpen.
Att man aldrig lär sig.... 😒
Därefter åkte jag till massören ett stenkast därifrån.
Nu var jag tidig men hann inget annat under tiden så jag fick vänta 25 min men det var ju skönt det med.

Å du käre, söte Mathilda, så ljuvligt med massage om än synnerligen smärtsamt på vissa ställen.
Typ 90% av kroppen..... 😖
Men hö vad å vä arm var värst, har en aning om att jag snedbelastar men jag har annan arbetsställning nu, ovana rörelser, jobbar mer med vä arm än innan å det klart att det känns.
Är ju så utpräglat högerhändig så det är rent löjligt alltså så får vä arm jobba mer så känns det givetvis... 
Ska unna mig att gå oftare, det var exakt 3 mån sen på dagen sist jag var där.
Glädjande dock att jag var bättre i nacken än vanligt men det var nog gymmet + stretch efteråt som gjorde det. 
Men så skönt med en LÖRDAG, att göra vad jag vill av den 😇

Åkte å storhandlade efter massagen på MAXI å det ska man INTE göra dagen efter löning som dessutom är en lördag.....bah..... 😖
Så knökapackat med folk på prkeringen men ingen kö i kassan iaf.
Jag brukar undvika det men idag blev det så iaf.......

En skön känsla att se betydligt mer pengar på kontot än vad jag är van vid.
Å nästa vecka ramlar det in lite till som jag glömt bort...
En söndag på sjukhuset i april var det visst oxå.... 😊

På onsdag är det ju student för sonen å vi firar nästa lördag.
Ska räkna ihop oss å beställa maten, kallskuret från ICA, dom gör så fina brickor.
Köper pot.gratäng till det så är det klart.
Tårta ska bakas imorrn å läggas i frysen, garneras hemma nästa lördag.
Visst hade det varit roligt att ta från jobbet men kruxet är ju kyla i vanlig bil under 2.5 tim transport från jobbet-> hem-> hem till ön å det vill jag inte riskera.

Nu får jag gå å fixa mat, rödtungarullader med citronsås, potatis å smörslungad sparris får det bli.

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg