Dom....



..... lediga dagarna försvann fort.
Men ack så skönt att vara RIKTIGT ledig !!!
För det har jag faktiskt varit, åkte hem till ön kl 9 i söndags morse.
Väl hemma så åkte jag hem till mina föräldrar å sen gick jag upp till lill-loppan.
Vi bestämde att ses på fiket kl 14 för hon storstädade minsann.

Jag skulle bara vila nacken lite å vaknar av att telefonen ringer:
Var är du?? 
Haha, då hade jag slocknat 10-12 min men det tar ju bara 3-4 min för mig att gå till fiket men ändå, ungarna ringer å väcker en.. 😏
Sonen hade oxå dykt upp så vi fick en riktigt mysfika ihop 💗
Så roligt att få sitta i lugn å ro å prata med dom.. 😊
Hon gick hem för att fortsätta städa å han följde med mig så jag lagade hans arbetsbyxor.
Han kollade film via datorn å jag vilade mellan varven.

Men när han åkte körde ner till lill-loppan, hon bjöd sin gamla mor på middag å sen hade vi Girls night med filmtajjm 😄
Mamma Mia- Here we go again.... 💗
Har faktiskt inte tittat på den sen vi var på bion, hade glömt flera detaljer man upptäcker när man ser om filmen.
Det är rätt många masscener, när mycket händer samtidigt så man hinner inte uppfatta allt.

Igår var det så dags för mammografi, jag var ute i god tid för jag vet hur struligt det kan vara med parkering.
Dessutom har dom byggt om å jag är ju inte där så ofta längre så man hänger inte med riktigt.
Men det är snabbaste  undersökningen nånsin.
Hann inte mer än sätta ner rumpan i soffan så blev jag inropad.
Av med kläder, ta bilderna å ut igen.
In å ut på mindre än 5 min.
Så jag åkte därifrån innan jag ens skulle varit inne....

En jobbig hemresa, vädret skiftade var 3e min, från strålande sol till slagregn å hårda vindar.
Så var det dags för 1a passet på gymmet igår kväll, cykel.
Som jag sa, jag är "sådär" road av det men allt är bättre än inget.
Men herrejävlar vilket uruselt flås man har....suck...
Idag har jag varit på IW pass för 1a gången på 5 år, svettigt men kul.
Nu kan jag inte ta i för fullt, jag måste kunna jobba oxå men skönt att göra nåt.

Fick nummerlappen till Vårruset nästa vecka, den kom idag.
Det går nog bra, jag har ju vilat mig i "form" hela våren.... 😖
Inte riktigt det jag tänkte när jag anmälde mig i januari men så är det nu iaf.
Å det är bara 5 km å man kan gå runt men ändå...

Nu är det fullspikat fram till midsommar så det var skönt med en helt ledig helg.
Nästa helg 18-19e är det crusing å så ska vi fira mina föräldrars diamantbröllopsdag, 60 år.
Nu blir det inte nåt stort firande, det orkar dom inte men nåt litet blir det.
Den 20e börjar jag på allvar på mitt nya jobb.
10 dagar senare är det dags för sonens student å sen ska vi ha studentfirande men när vet jag inte, måste få mitt schema från nya jobbet.
Å sen är det snart dags för midsommar.....

Så denna tiden framöver är lite hektisk men det är bara att ta en sak i taget, mer går inte.

HA EN BRA KVÄLL !!








Kommentarer

Populära inlägg