Då....





........ är Midsommar 2019 över....
En riktig fullträff vädermässigt, ett sånt kanonväder vi haft !!
Vi pratade om det i eftermiddag, vilken tur med vädret detta året.
Än om det blåser, regnar å är kallt, då är man hänvisad inomhus å det är måttligt kul att sitta å häcka inne.
Nu har vi varit ute från sen förmiddag vid 11.30 ungf till sena kvällen efter kl 22.
Dom minuterna vi varit inne är lätträknade men så har vi fått sol, sol, sol på oss 😄
Nåååågot mycket sol på övre delen av ryggen men nu är jag nyduschad å rikligt insmord med After sun.
Bränd är jag inte men visst känns värmen men inte mer.

Gårdagen var ju gudomligt varm å skön.
Vi strosade längs Storgatan men när man inte behöver nåt är det inte så kul att gå i affärer.
Köpte en söt badflicka, när jag var hemma sist fanns 2 varianter som jag skulle velat ha men fick nöja mig med en 😕
Skulle haft en större ljuslykta med mig hemifrån, gjort ett arrangemang på en bricka med lyktan, badflickan, sand från Köpingsvik å några snäckor.
Som en strand i The Hamptons kanske 😄
Men det får jag ta nästa gång.....

Sen var det dags att grilla....
Kusinen med familj dök upp så vi var 13 pers.
Det är mycket pyssel men visst är det gott !!
Ett parti Jumboyatzy på gräsmattan å så lite kubb blev det.
Så det var synnerligen en trevlig Midsommardag, lill-loppan kom hem oxå å gladde oss med sitt sällskap.
Vi tog en promenad i solnedgången innan vi vände hemåt.
Så många timmar utomhus tar på energin så det var skönt att komma hem.

Är tacksam att jag alltid haft en varm, torr säng att lägga mig i vid midsommar.
Slippa vakna upp i ett bastuvarmt tält el fuktigt å råkyligt.
Slippa leta reda på prylar, jag undrar hur många som vaknat upp idag å inte har en aning om var prylarna är??
Relationer i olika varianter som gått i kras, ångest å brustna illusioner i alkoholens bakvatten.
Jag såg mycket under mina år på macken i campingmeckat Köpingsvik 😖

Helgen har nog varit rätt "lugn" ändå för polisen, jag har inte hört om nåt större händelse.
Med "lugn" menas fylleri, avbrutna bråk, rattfylla osv men vi får väl läsa sammanfattningen i början på veckan.

Idag dök käre sonen upp....
Har inte sett skymten av honom innan på hela helgen å så har han varit i stan...bah...
Ungar alltså.... 😖
Men det var mysigt att träffa honom, det är så, dom är båda vuxna å vill ha det på sitt vis.
Vi väntade ända till kvällen idag innan vi åkte hem till småland för att slippa köerna.
Så gjorde även min moster å syrran + gubbe.
Visst gick det lite långsammare på Öland, det gör det sommartid men vi var hemma på 1.55 som vanligt.
Åkte 18.05, hemma kl 20.

Om förra veckan var glidarvecka så är kommande vecka en riktig mastodontvecka.
Men det är bara att dricka mycket i värmen, vätskeersättning.
Även om man inte svettas kopiöst som vid sportutövande så lakas kroppen ur när man svettas kontinuerligt så jag har börjat med ersättning.
Få lite bättre ordning på maten igen, mår så mycket bättre när jag kan hålla tiderna på ett ungefär å äta mer balanserat.
Midsommar är knappast balanserad matmässigt men det får man ta 😄

Lite bilder....
 Mosters otroligt goda jordgubbstårta
 Borgholm är rosorna stad...
Så mycket rosor som växer längs husväggarna direkt ur asfalten 💗





 "Jösses vilka stollar...." tänker 
nog herr Mås om midsommarfirarna 😄


HA EN BRA KVÄLL !!
 


Kommentarer

Populära inlägg