En sån helg... :)

Ja en så helg det har varit !!!! 😎
Knallblå himmel å strålande sol, kan inte bli bättre !!!
Idag, söndag, hade vi 29.9C kl 15, det är rätt varmt 😄
Men tack vare att det fläktar lite så är det helt ok ändå...

Jo, vi gav oss iväg igår vid 10 ner till Ronneby, det tog exakt en timma att köra.
Sen satt vi i kö nästan lika länge för att komma fram å kunna få en parkeringsplats, jag trodde det var bättre uppstyrt efter alla år men så blev det.
När vi skulle åka därifrån så följde vi en annan vägvisning med nr 27 på å då insåg vi hur vi kör nästa år för att slippa kön 😊

Men det var enormt så stort det var !!!
Sååå oerhört mycket bilar så man visste inte vart man skulle börja nånstans å när man väl började gå så verkade det inte finns nåt slut på det.
En ljuvlig omgivning, enorma ytor men oxå lummigt å gott om skugga man kunde söka upp.
Tack vare friska fläktar mellan varven gick det att gå där annars hade vi blivit stekta.
De gick ut innan med att man skulle tänka på dricka å det fanns extra vattenposter utställda.

På scen hittade vi Emilio Walter, 13 åringen från Kristianopel som lirar rock'n'roll å boogie woogie så Johan Blohm (medlem i The Refreshments) blir avis 😄
Han är ung men var ännu yngre när han började, är nog 4 år sen vi såg honom 1a gången på Klinta hemma på ön.
Igår kväll spelade han hemma på Rällapaviljongen å på tisdag är han med i Allsång på Skansen med svenska rockens grand old man Owe Thörnqvist.
Pappa spelar bas i bandet, hans musiklärare spelar saxofon, trummisen har spelat i Playtones å bästisen Nicke (typ 40 bast..) på gitarr.
Så missa inte Allsången på tisdag, jag ska sitta bänkad !!
Kul att en ung artist spelar nåt helt annorlunda mot många andra yngre förmågor.

Lite bilder...

Vill ha en Desoto -51....  😍😘

 Det är nå visst med flammor..... 😊
 Från Kalmar, har Kungsrallymärket i grillen.
Endast de som donerade pengar till kungens 50 år present får deltaga i rallyt.
Du kan överlåta din plats åt nån annan men man kan aldrig som utomstående ansöka om att få köra, det är förbehållet donatorerna.

 En riktigt brutal grill 😎
 Ååååååååh...söt som socker 😘😘

 Emilio Walter
 Läcker bil, skulle passa honom perfekt 😎
 Fantastisk omgivning 😊
 Vore inte helt fel att bo längs Ronnebyån 💗

Väl hemma så var vi rätt möra å mosiga efter en hel eftermiddag i solen å många steg.
Så det var en avslagen kväll i soffan, grillade baby back ribs å grönsaker, gjorde en tzasiki, alldeles ypperligt gott !!!

Denna söndagen började att jag rensade ur gamla mediciner, både med recept å utan samt kosttillskott.
En halv mindre kasse blev det....suck...
Men nu är min låda med mediciner hanterbar iaf.
Får lämna in det till apoteket på CG imorrn efter jobbet.

Till frukost blev det en banan-å-jordgubbssmoothie med lite havregryn för fyllighet samt 2 kokta ägg.
2 tim på altanen men sen blev det för varmt, mellan 12-16 går inte vara där ute när det är +30 ute !!
Men en omgång matlåda blev det, korv stroganoff med matvete å broccoli.
Har bakat rågsiktsbröd med potatis i, sen får det nog vara med brödbak tills vi är tillbaka från semesterresan.

Blir matlåda av dagens middag oxå, pasta fylld med soltorkad tomat, vitlöksfräst babyspenat, knaprigt bacon å pesto.
Så kan jag nog knåpa ihopa nåt mer för veckan, visst kan vi få tag på lunch-middag ändå, jag jobbar med mat å det finns restaurang på hans företag men iaf.

När jag var klar i köket så åkte vi å badade, premiärbad för oss 😄
Hur myckt folk som helst vid badet tvärsöver sjön trots att klockan var över 4.
Vi kan ju gå i från tomten men det är lite meckigt, måste klättra på stenbumlingar å det är jag inte så bra på...
Även om det är upprensat på sten så finns det en del kvar å det är inga "oj, jag slog i tån stenar..."
Det är "AAAAAAAAJ...., JAG SLOG AV MIG SMALBENET stenar...

Satte mig i solstolen på altanen när vi kom hem, mellan 5-6, tack vare att det fläktade så gick det men det var varmt.
Sen från ingenting så stormade det upp nåt hiskeligt, när solstolen svajar när jag sitter i, då blåser det rätt bra så till slut så gick jag in.
Det har varit en helt fantastisk helg, slösande sol, bilar, rock'nroll, skön söndag med sol å bad å fix i köket.
Det kan ju inte bli bättre 😄
Nu hoppas jag på det utlovade regnet till veckan som kommer så brunnen fylls på, i denna värmen kan det gå snabbt att sina.

Men denna dag, 30e juni, har oxå en tunga minnen....
Idag är det 7 år sen DeTomason skenade på torget hemma å jag med en hårsmån kom undan att mejas ner.
En äldre man med rullator slungades upp på motorhuven, en man klämdes fast under glasskiosken å den unga mannen i glasskiosken bröt armen.
Ett rent mirakel att ingen omkom.....
Och idag för 2 år sen så valde en bekant att avsluta sitt liv hemma i garaget.
Han lämnade fru å 2 små barn 3 å 5 år gamla efter sig.
Tankarna har gått till E å lille R å A idag 💗

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg