Glidarveckan.....


.... är här 😄😄
Nu undrar ni säkert, har kärringen fått fnatt??
Nädå, du kan vara heeeeelt lugn, det har jag inte !!!
Men då jag jobbat helg så är jag ledig mån-tis, sen jobbar jag bara ons-tors å så är det Midsommar i dagarna 3 😄
Tänk att JAG kunde få en sån glidarvecka, jobb 2 dagar av 7 😄😄
Nästa jobbhelg är 13-14e juli men jag har fått ersättare till söndagen då vi åker hem till ön på lördagen å firar både pappa, mig å kronsessanVictoria.
Så ett helt helgjobb blir det inte förrän en bit in i augusti 😊

Den rivstartades kl 7.20 idag då jag drog igång städningen av stora rummet.
För ska det rummet städas då måste man upp med tuppen om man inte vill bli kokt när solen vrider runt mot söder.
Å det har städats å tvättats idag så nu är jag näääästan klar, några detaljer i köket bara å så golvet.
Kunde väl gjort det oxå men jag är ju ledig imorrn oxå så det hinns med. 
Men tanken var att ju mer jag gör idag, desto mindre har jag kvar imorrn å det lyckades jag verkligen med !!
Sen har vi ett väldoftande, superfräscht hem under en tid framöver.
Jag gör så här var 3e månad, har alltid gjort, kommer alltid att göra men framförallt inför sommaren.
Då slipper man hålla på å småstäda här å där hela tiden.
Nu kan jag koppla av i ett superrent hem, bara njuta av sommaren när vi är lediga å slippa tänka på sånt.
Visst åker dammsugaren fram mellan varven, sängkläder byts å toaletterna svabbas lite men inget mer än så.

Livade upp våra toaletter med ny matta jag hittade på Rusta igår 😄
För 30 spänn kan den förgylla sommaren för oss 😊
Trots all städning idag så hann jag med 2 timmar i solstolen, såååå ljuvligt skönt !!!
Sambon å jag sa att den här temperaturen skulle det vara året runt, +20 å rejäla regnskurar mellan varven.
Å det fina vädret ska fortsätta imorrn så det hoppas jag på.
Under eftermiddagen imorrn ska jag in till stan, strosa i affärer, handla lite midsommarmat å sen har jag bokat massage.
DET är jag värd efter denna städning !!!
En riktig egolyxtisdag blir det 😊

Middag idag blev rester, sambon fick matlåda.
Potatis från torsdagens matjesmiddag å grillat kött från fredagen blev en pyttipanna kryddad med flingsalt å timjan.
Jag är måttligt förtjust i stekt potatis men stekt nypotatis är särdeles gott !!
Å inget matsvinn !!
Nu är det Lotta på Liseberg, bästa allsångsprogrammet i mitt tycke 😊
Gillar även Sommarkrysset på Gröna Lund, Gry är en härlig programledare likväl som Lotta.
Nu är ju inte Sommarkrysset nån allsång men ni fattar vad jag menar....

Nu blir det soffhäng resten av kvällen, sen ska jag glida ner i en renbäddad säng.
Kommer sova som en prinsessa inatt (man kan ju önska det iaf...)

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg