Juni...

.......har gjort sitt inträde å därmed är det SOMMAR 😊
Årets 1a sommardag igår började sådär men det tog ju sig.
Mulet å blåsigt på förmiddagen, nästan så det kom nåt regnstänk.
Vi firade ju den nybakta studenten igår i liten skala men ack så trevligt var det.
Hur mycket folk som helst i Borgholm när man ska kryssa sig fram med bil för att hämta mat å annat å inte kan nyttja cykel till det.
Det var nån bilträff oxå, stod bilar uppradade längs hela Storgatan.

Kl 14 så började den lilla studentfesten, vi hade pot.gratäng, kallskuret från Ica, lite bröd å ost.
Gjorde en enkel tårta, med bara vaniljkräm å jordgubbar emellan.
Kunde gjort nåt mer avancerat men man orkar inte så mycket när man ätit sen lunch innan så det räckte.
Å trots att den var stor så tog den nästan slut så den var uppskattad.
Det enkla är oftast det godaste.....

Lite bilder....






 När så kalasandet var slut så kände vi att vi behövde röra på oss.
Det mulna vädret hade bytts till strålande sol om än mycket friska men dock ljumma vindar.
En tjocktröja slängdes över axlarna så gick vi.
Vi gick ner längs hela gågatan till Strand hotell å längst ut på piren.
Vidare längs hela hamnen via fd Beijer, hela vägen ut till Sjöstugeområdet å ända ut till Doverviken där vi landade hos min kusin.
10 700 steg slutade det på enl telefonen  😊
Trevlig samvaro med lite gott att dricka samt kubbspel innan vi begav oss hemåt.
Då var det minsann ingen höjdare, hu vale vad det stormade å kyliga vindar var det.

Så gott att ligga å vila (ruva??) i kvällssolen 😊



Man kan höra historiens vingslag från slottet å kallbadhuset...
Slottet började byggas sent 1100 tal, borgen slutet av 1200 talet, förstördes av danskarna under 1500 talet men upprustades under Johan III regeringstid.
Kallbadhuset är en rest av Badortstidens storhetstid.
Det allra 1a uppfördes 1865.

Finns många "kråkslott" 😊dolda i den lummiga grönskan längs Strandvägen.

💘💘💘
En ensam vallmo kämpade i den hårda vinden....

 På blodigt allvar .... 😄

En vacker solnedgång förgyllde kvällen 💗

Idag så kunde vi äntligen äta frukost på balkongen 😄
Sen tillbringade jag (tyvärr) 3 tim med att städa lägenheten, det var ett gudomligt väder ute.
Men ibland måste jag även städa därhemma även om den inte nyttjas så mycket.
Men vi har varit hemma varann vecka under en tid, sonen dyker in nån gång, duschar, sover å äter nåt. 
Men nu kommer vi hem till en fin lägenhet när det blir midsommar, bara kunna koppla av å njuta även om jag behöver byta lite sängkläder därhemma så slipper jag städa iaf..

Det tog oss nästan 3 tim hem, kö över hela bron från Algutsrum till högbrodelen.
Mycket bilar å broarbete var orsaken.
Normal körtid är 10 min, det tog oss 45 min att ta oss över.
Väl hemma drog jag på mig träningskläderna å gav mig ut en lång runda på 7 km, ett underbart försommarväder.
Hivade ur sängkläderna, bäddade rent, duschat å ätit å nu är det dags att förbereda för morgondagen.

Ja, nu är min sista student oåterkalleligen över....
Han är yngst, nu har även alla hans milstolpar i uppväxten passerats.
Det är väl 20 årsdagen som definitivt sätter spiken i för barndomen men allt annat är förbi.
Det känns tungt i mammahjärtat, nu behövs man inte längre, dom klarar sig själva nu.
Alla 3 är så fina vuxna, så ordnade å fina.
Men så är tidens gång..... 💗

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg