Det......





...... har varit mycket väder sista dygnet....
Även igår morse så vaknade vi av att Thor drog fram nåt stupalöst över himlavalvet.
Åskan rullade duktigt av å till tills 12 tiden på dagen då det lugnade sig.
Totalt på ca 30 tim från tis morgon till igår vid middagstid så fick vi 36 mm regn, sååååååå tacksam för det.
Ytterligare 5 mm kom inatt, får hoppas det regnar då å då under sommaren så vi slipper förra årets vattenproblem.

Vaknade denna morgon alldeles av mig själv.
5.45, klarvaken !!!
Så jag klev upp, hängde tvätt, startade ny maskin.
Kollade Nyhetsmorgon, slösurfade lite men sen blev det tråkigt.
Så jag städade upp i garderoben, vinterklänningar å flanellskjortor byttes ut mot sommarklänningar å tunna blusar.
Förr var det större skillnad mellan sommar å vintergarderob än idag men inte faan har jag sommarklänningarna i garderoben under vintern å vice versa.

Men jag behöver inte köpa några kläder.... 😒
Inga morgonrockar...
Inga fleecejackor...
Inga hoodjackor....
Inga tjocktröjor...
Inga tshirts....
Inga shorts....
Inga klänningar...
Inga blusar....
Inga träningskläder el strumpor... 
Ingenting utom 2-3 bh´s men det är förbrukningsvaror..
Så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna övertala mig själv att köpa nåt om jag hittar nåt snyggt, jag har absolut INGEN anledning att göra det... 😄
Men nån ursäkt kommer jag säkert på 😉
 
En trikåkjol å ett par mjukisbyxor åkte i soptunnan, nästa byte ska jag rensa ur höstkläderna.
men sen fortsatte jag min sommarstädning.
Drygt hälften av fönstren är tvättade på insidan, gardiner bytta i kök å ett rum så länge.
Allmänt pyssel i köket, sån städning som bara jag ser men som är tidsödande.....
Körde en rengöringskassett i diskmaskinen, det blir alltid fettavlagringar å annat även om disken är "ren" när man sätter in den.

Skulle gå ut å sätta mig på altanen men solen ville inte samarbeta riktigt, frisk vind från sjön men så länge solen var framme var det ok.
Men när det försvann blev det för kyligt att sitta där så jag gick in å tittade på dokumentären om Josefin Nilsson.
Jag såg den i mars å vi såg den igår kväll men det gick ytterligare en repris idag.
Det finns inga ord för sån avskyvärd brutal misshandel av en oskyldig, späd kvinna.
Den personen som utförde det är inte frisk mentalt å han anses vara en  "stor" skådespelare.
Ett jävla kräk är han, inget annat....

Sommarpratarna i P1 presenterades idag.
Jag har aldrig lyssnat på det, har aldrig varit en radiomänniska å idag orkar inte hjärnan med radioskrammel men hennes syster Marie är en av dom den 4/8.
Det vill jag verkligen lyssna på, likaså Måns Möller dagen innan, 3/8.
Han har ju en son med nån slags autism, dessutom gillar jag hans sätt att agera.

Jobb imorrn igen å hela helgen.
Min 1a jobbhelg så jag vet inte riktigt vad som väntar.
Men sen är jag ledig mån-tis, jobbar ons-tors å sen ledig hela midsommarhelgen, inte illa 😄

Vill avsluta med Ainbusk singers, Kom så far vi härifrån...
Marie's fantastiska texter å Josefins hesa men såååå innerliga röst är så grym kombo !!

Jag vet, . vet att du är rädd
Mörkret. skrämmer också mej
Ah, min vän, det blir en annan dag
och jag bara vet, det ordnar sej
 
Kom, kom så far vi härifrån
innan allting blir försent
innan våra drömmar går ifrån oss
Ja, kom vi tar vägen söderut den väg som väntat på oss två
ut till det stora blå


HA EN FIN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg