I´m back....


.... .on min blogg 😊
Määään..... tääääääänk vad ni har saknat mig?? 😄
Eller inte..... 😒

Datorn har varit på semester en dryg vecka för uppdateringar hos en bekant till sambon så därav min frånvaro i bloggdala.
Jahaja, vad har då hänt sista veckan??
Njaaaaa....inte så mycket...
Sonen kom på blixtvisit ett dygn i förra veckan, det var meningen att han skulle jobba i Växjö tillsvidare men drog vidare.
Det var lite ledsamt för jag hade sett fram emot att ha han hemma lite men så är det, dom är otåliga i den åldern...

I helgen var vi på dans~~~~~~~~~
Vi har haft danspaus på 6 mån så det var riktigt skoj.
Till världens bästa Streaplers, en sån kväll det blev ändå !!
Nååågot kylslagen å sannerligen blåsigt när vi anlände men vinden mojnade å det blev sådär fantastiskt som det bara kan bli där nere i Kärrasand.
Att vi i pausen fick slåss mot 3 triljoner mygg är en annan sak men jag klarade mig bra, fick nåt bett bara.
Men det var kyligt men vi höll värmen på dansgolvet.
Mellan kl 21-23 stod vi bara 2 låtar, sen dansade vi från paus tilll 00.20 ungf, då började ork å energi att tryta så vi gav oss runt 00.45.
Men tyvärr åkte nacken på stryk, riktigt blöt av svett under lång tid å så kall nattkyla gjorde att jag var ganska handikappad under söndagen.
Sendrag å stela nackmuskler var facit men man överlever ju.
Men jag bakade å lagade lite mat iaf, sen blev det tabletter, tigerbalsam, fluffig halskrage å vila 2-3 tim.

Igår var det jobb igen, är nu inne på 4e veckan.
Nya chefen gjorde entré å det blir nog riktigt bra.
Vi har det hektiskt, det är studentvecka i Växjö, idag var det bara hon å jag så det har varit rätt pressat för mig, trots det lilla jag vet-kan så vet jag mer än hon ändå.
Men vi redde ut det, mycket improvisasion å ta en sak i taget så går det.
Ingen idé att stressa upp sig, det blir det sannerligen inte bättre för, det vet man sen tidigare.

Skulle varit ledig imorrn, jobbar helg för 1a gången denna vecka men får skjuta på det ett dygn av ovan nämnda anledning.
Annras är dom bara 2 imorrn igen å det är inte lätt alltså....

Har påbörjat min stora sommarstädning, tog alla fönster utvändigt igår kväll.
Blev "ok" men 3-4 st får jag göra om.
Å imorse så vaknade vi 04.05 av en åskknall så jag höll faan på å ramla ur sängen...
Hujedamej en sån bombsmälll !!
Både kändes å hördes som om den låg ut över Torsjön å small, sen ett skyfall efter det.
12 mm regn fick vi på det, kanske det regnat tidigare under natten, det vet jag ju inte men tacksam för det vi får.





HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg