Ett....



........ sånt VA-VA-WOOOOOM väder det har varit idag !!! 😊
Vid 19.30 så var det ftf över 20C i öster, en sån  dag det varit !!

Jodå, jag sov som en prinsessa nonstop mellan 23-05.30 vilket är extremt ovanligt så det var skönt.
Drog igång sista maskinerna tvätt, nu tvättar jag icke ens en strumpa förrän långt in i nästa vecka.

Har legat på altanen drygt 2 timmar, sen åkte jag in till stan.
Handlade lite blygsamt till midsommar, det brukar vara så mycket mat att det blir över till flera dagar när man är några stycken som tar med sig.
Var på mitt gamla jobb å handlade god sill, sen in till city en sväng.
Men inte ens ögonshopping är kul när man inget behöver.... 😑

Men jag gick en sväng in på HM HOME som finns i stan numera, där hittade jag en liten trälåda till olivoljan å de andra flaskorna jag har står på bänken.
Har länge velat ha en, lättare att flytta på dom när dom är samlade.
Å tänk att dom passade EXAKT !!! 😄



Sen hade jag bokat massage...
Å du söte tid vilka nypor dom har kvinnorna som jobbar där..puh....
Rätt smärtsamt på vissa ställen men skönt när det släpper.
Hal å blank som en blöt knubbsäl när jag var färdig, man får passa sig när man sätter ner fötterna så man inte halkar.
Jag är jättenoga att torka av oljan från fötterna så det inte blir bananskalstuket på det.

Väl hemma så lagade jag matlåda för morgondagen, fläskfilé sweet'n'sour med ris.
Sen tog jag det sista städningen å har duschat av mig oljan.
Nu är det jobb 2 dagar, sen åker vi hem till ön för att fira midsommar.
Midsommar har väl tappat lite av sin forna glans för mig, visst är det mysigt när det är vackert väder å man kan vara ute.

Men är det skitväder då ids inte jag vara ute iaf, så kul är det inte längre.
Sen är vi inga drickare heller å då är man utanför , trist men så är det...
Sen är ju inte bekantskapskretsen så stor längre, för 35 år sen så var vi 40-45 pers hemma i mamma å pappas trädgård.
Fullt med folk, flera jänkebilar å tält, många fina ungdomsminnen för mig 💕
Aldrig bråk, aldrig nån som spårade ur, blev nån för full så somnade dom, mer var det inte.
Det låg folk till höger å vänster, på soffor å i sovsäckar på golvet.
Priset tog min kompis, han låg i fullt mc-ställ med huvudet in under mitt nattduksbord 😄
Det var mina kompisar, syrrans kompisar, kompisars kompisar....

Dock har det hänt en del kul under åren..
En morgon när pappa kom ut så hängde en TEXACO flagga i flaggstången, polisen undrade vad den gjorde där?? 😄
En gång var det en cykel upphissad i flaggstången.... 😎

Men det är en intensiv tid nu, den ljusaste tiden på hela året, på Midsommardagen vänder det igen.
Helt ofattbart hur det rusar iväg i ljusets hastighet....
Jag är så glad å tacksam för mitt nya jobb men ska bli så roligt att åka till Polen på semestern.
Har beställt ett nytt EU kort ikväll, det gamla gick ju ut förra året när vi var i Spanien. 
Kanske jag kan få ytterligare dagar ledig, vi hinner nästan bara hem så ska jag börja jobba igen.
Men nya chefen tyckte jag skulle försöka få några dagar till så jag får se hur det går att pussla med sommarjobbarna.

Men nu behöver magen en macka, lite tv å sen sängen...

HA EN BRA KVÄLL !!!










Kommentarer

Populära inlägg