Halva.....





..... juni har passerat....
Om en vecka är midsommarfirandet i full gång..
Samma visa varje år, Midsommar NU??!!
Det var ju nyss nyårsafton å nytt år grydde...
Det har varit en rätt tung vår, har i stort sett bara jobbat å varit hemma till 1a april då vi åkte till Spanien.
Det var 1a avbrottet på 3 mån av jobb.

Det har varit intensivt ända till sonens student för 2½ veckor sen men nu kan jag börja landa i nya jobbet.
Det blev inte som jag förväntade mig, det blev en väldigt dålig start men vi fick ju ny chef i måndags.
Hon har gjort mer för oss anställda å för arbetsplatsen på 5 dagar än den förre gjorde på 3 veckor.
Även om man är less på det å ska sluta så ska man väl ändå sköta sitt jobb tycker jag.
Men skit i det, det här blir kanonbra med nya chefen!!!
Hästfolk brukar vara bra att ha å göra med, så är det bara.

Igår var det en lång, intensiv dag så jag däckade rätt tidigt i soffan.
Upp idag, helgjobb för 1a gången å en hel del ansvar som jag inte haft innan.
Mycket att hålla reda på, dagens avhämtningar, förbereda morgondagens å planera måndagens.
Inte helt lätt med en utbränd hjärna men jag hade pinglan B som telefonjour.
Nu finns det 2 pinglor B förstår ni, en på sjukhuset å en på nya jobbet 😄

På hemväg såg jag mörka moln torna upp sig å jag höll tummarna för att det skulle vara uppehåll tills jag kom hem.
Väl hemma så vinkade jag in sambon från gräsklipparen så vi hivade ut soffmattan, han återgick till klipparen å jag började städa.
Men det var på gränsen att jag hann, åskan hördes på långt håll så jag snabbade mig in med mattan å sen tog det inte länge förrän dropparna kom.
har regnat dryga timmen men nu är det en svag kvällssol.
Såg att dom varnat för intensiv åska inatt å i Skåne har det tydligen varit en sjujäkla åskväder. 

Efter jobbet imorrn så är jag ledig mån-tis, då ska jag avsluta min sommarstädning.
Tis eftermiddag blir det egolyx, ska in till stan å strosa i affärer, handla lite midsommarmat å avsluta med massage kl 17.
Ska bli ljuvligt att få lägga sig å bli masserad.
Ännu skönare känsla är att jag KAN boka in mig när jag behöver å känner för det å inte behöva avstå för att jag inte har råd.
Den känslan är oslagbar...... 
Bara den som levt på lågbudget i många år förstår den känslan... 💗



HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg