Då....





..... har polisens sammanfattning av Midsommar rapporterats.
Å som jag hade aning om så har det varit en väldigt lugn midsommar.
Ingen våldtäkt anmäld, ingen misshandel, inga grova brott.
Lite fylla, gruff, nån skadegörelse å av 550 "blåsta" bilister på söndagsmorgonen så var endast TRE påverkade.
Så det var ju en rolig läsning, att folk kan fira midsommar trots allt.

Men ändå kan man konstatera att sista stolpskottet är inte född än.... 😖
Hen som tog bilen till polisstationen för att hämta sina inlämnade grejer.
Jättebra att man vill ha ordning på grejerna när dom kommit på avvägar men man kanske borde se till att man är NYKTER innan man KÖR till POLISEN....
Hen körde nämligen rattfull.... 
Första gången polisen tagit en rattfull utanför entrén till polisstationen i Borgholm.
Som självmant körde dit....

Eller han som var för full för fyllecellen.....
Är man för full för fyllecellen, då är man riktigt full....
Så han fick åka ambulans till sjukhuset, där uppmättes hela TRE KOMMA FEM promille !!!!
Jag trodde man var död vid det laget....
En av alla rattfyllor jag anmälde när jag jobbade på macken, han hade 2.64 promille.
När jag fick tag på en polis så sa jag att jag trodde man var död då??
Jaaaaaa du.... både du å jag hade nog varit det.
Men med tungt intag av dylika drycker under många år så har vi dom som kan komma upp i 4 promille å dom kan ftf stå å prata...
Men det är sorgligt, ack så sorgligt..... 😞

Haft rätt lugnt på jobbet men det är tungt.
Jag är trött, tror jag drar på nåt virushelvete, nyser ibland, allmänt hängig.
Orkar inte tänka ens, står i affären å har inte en aning om vad jag ska ha.
Men imorrn är dagen lite kortare, jag har haft 2 riktigt långa dagar nu å så värmen oxå.
Sambon fixade middag idag, nåt polskt blomkålsjox med grillad korv å sötstark senap.
Imorrn blir det stekt fläsk med löksås, blev sugen på det idag.

Har fått klart med några semesterdagar till så jag har semester från 22a juli till 9e augusti.
Så ljuvligt skönt med några dagar till !!

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg