18 år.....





.......... har passerat sen attentatet på World Trade Center i New York..
Vi hade alldeles innan betalat våra flygbiljetter till USA, exmaken å jag åkte 5 veckor senare.
Vi hälsade på mina släktingar strax utanför Boston, det var många kontroller men ändå inte så hysteriskt som jag trodde det skulle vara.

Det är även 16 år sen Anna Lindh dog 💔

Jag var så sjuk, så sjuk just då...
Jag hade halsfluss å typ 39.5 i feber, jag hade vaknat i arla ottan å kunde inte somna om för smärtan i halsen.
La mig på soffan, satte givetvis på TV4, Nyhetsmorgon började kl 6 för att höra om dom skulle säga nåt.
Tiden när Göran Persson skulle uttala sköts fram å sköts fram men det var ju han som var så skakad att han hade svårt att samla sig.
När han väl kom ut för att meddela att hon avlidit av skadorna bröts rösten flera gånger.
Jag har många gånger undrat hur det politiska läget sett ut i Sverige om hon fått fortsatt verka inom politiken.

Imorrn är det 16 år sen den lilla flickan blev knivhuggen å mördad utanför en förskola av en galning som blivit inspirerad av mordet på Anna Lindh.
Hon skulle varit i 20 års åldern nu, arma föräldrar....  💗

Nu har Margot Wallström avgått oxå, kunde aldrig tro att hon fyller 65 år i år.
Hon, Mona S å Anna började ju samtidigt, synd att Mona gjorde bort sig så bedrövligt grundligt... 😖
Nu är hon ju sjuk men ändå, hon blir ju faktiskt pensionär  å har rätt att avsluta sitt arbete.
Att fylla hennes plats blir inte lätt.......

Jodå, jag har varit på "Tjejkväll", kom precis när det börjat.
Handlade det jag tänkt, tights, 20% rabatt, å innetofflor men Deichmann's hade ingen rabatt idag.
Sen blev det konstgjorda löv å en kvist nypon på "Majkens rum", 20% även där (där ska man inte gå in, inte bra för plånboken.. 😊) å en volymmist på Kicks från Budgie (medlemsrabatt)
Lite synd att jag inte såg den innan jag köpte rootlift'en från Lernberg & Stafsinger igår men det gör inget, det kan ligga på lager.
Nån fika blev det inte, det räckte med det dom bjöd på men sushi från sushibaren på ICA blev det så det ska jag strax äta. 
Å precis som jag förutspådde så var jag hemma innan kl 18, 17.55 rullade jag in på uppfarten 😊

Nu får jag inte shoppa mer på ett tag, får hålla mig borta från Grand.
Ev blir det en italiensk kaffemaskin så jag kan göra cappuccino när jag sålt sängarna OM det nu går i lås.
Men det är svårt att veta om man får kvalité, att den håller trycket med tiden.
Jag kan zero, nada, noll om sånt, hur många "bar" den ska ha för att vara bra osv...
Vet ni något om det så hojta till...

Men nu knorrar magen så den ska få lite sushi i sig, sen blir det Sjuksystrarna på Fredenslund, den underbara danska serie 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg