Brudar......





...... med driv i....
Ja, det är det minsta man kan säga om Charlotte Perelli.
Jag såg dokumentären om Flickan från Småland igår, om henne själv.
Det mesta vet man ju, hon startade ju i dansbandsbranschen när hon var blott 13 år så hon har verkligen jobbat sig upp från scratch..
Hon har ju en alldeles fantastisk röst, den är ju medfödd men om hon skolat den eller inte sa dom inte men det verkar inte så.

Samt en särdeles småländsk envishet till det, då går man långt.
Men vinsten i Eurovision -99 är ju enastående.
Men så är det oxå en av de bästa svenska schlagerlåtar genom tiderna tillsammans med Carola's "Evighet" å Tommy Nilssons "En dag.." -88.
Tycker ftf att "En dag"  är lika bra idag som då det begav sig.
"Tusen och en natt" är en av de få svenska schlagers som blev ÄNNU bättre på engelska.
Han visste vad han gjorde, Lars Dille Didriksson när han skrev den.
Må han vila i frid 💗

Han gick bort endast 55 år gammal mars -17, vad som orsakade det kan jag inte läsa nånstans mer än att han verkar har varit sjuk. 
"Dille" var även frontman å sångare i Snowstorm 1980, vem har inte skrålat till "Sommarnatt"??!!
F ö den bästa sommarlåt i mitt tycke genom tiderna å inte Gyllene Tiders "Sommartider hej, hej" som blev framröstad som det för ett tag sen.
Hon har verkligen slitit för det, hur hon förvaltar det är upp till henne.
Men så mycket skit hon fått i pressen, för allt från utseende till vad hon gör för sina pengar.....
Å hennes make är ju inte direkt barskrapad, han är ju VD för  Ryds bilglas.

En annan brud med driv är allas vår Greta......
Man må tycka vad man vill om henne men hon har verkligen fått upp klimatet till absolut högsta topp.
Men man skäms som svensk å som människa när man läser vissa kommentarer till hennes driv.
Att hon är "sjuk", nu är inte autism en sjukdom utan ett särdrag.
Hon borde gå i skolan å inte skolka.
Tja, vem som helst får ta sabbatsår å resa runt.
Jag skulle vilja se Gunnar, Jörgen, Anna-Greta som kommenterar, sätta sig en segelbåt i 2 veckor å ta sig över Atlanten.
Aldrig i helvete jag hade gjort det, jag blir ju faan sjösjuk bara jag ser en Finlandsbåt...... 😖

Hon är högintelligent, bra mycket smartare än många som kommenterar henne.
Hon talar en mycket god engelska för hennes ålder, inte många gör det öht.
Hon får skit för hon läser innantill, det gör Kungen å statsministern oxå när dom håller tal.
Å hon är fullständigt oberörd av kändisstatusen hos de hon möter.
Hon har mött världens mäktigaste personer å hon är helt oberörd av det, det syns på bilderna.
Den ilskna blick hon gav Trump kommer bli känd som Gretablicken i framtiden, kom ihåg vad ni läste det först 😉

Jag sopsorterar så mycket jag kan men jag delar inte på smörpaketen för plast å papper.
I helgen sorterade jag mycket men jag var oxå lite miljöbov, precis som många andra gissar jag.

Idag slutade jag kl 14.30 men var hemma 17.10....
Ett ärende i stan drog ut på tiden men bullar är bakade till mina föräldrar som jag ska ta hem till helgen.
2 bullar har slunkit ner i magen med ett glas kall mjölk, får spara 2 till sambons nattkaffe å frysa ner resten.
Nu ska jag bara koka potatis till morgondagens matlåda oxå så får det vara för ikväll.

Måste ju bjuda på Tusen och en natt... 😄
Texten är lika enastående på engelska som svenska  💘
(Gert Lengstrand-Marcus Ubeda skrev den)

Å så Snowstorm.... 😄
Rosa lack och kromad list i -59 års modell....
 (Tyvärr hittar jag inte originalvideon på Youtube)


HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg