Fredag....


...... har det blivit å det är helg..
Helg är det men inte ledigt för mig, jag har jobbhelg som väntar.
Nu är det inte så blodigt att jobba mellan 8.15-15.30 så mycket av lördagen är kvar när jag kommer hem.
Ikväll blev det mörkt när kl var 20, det går snabbt nu men lite dagsljus får jag iaf....

Igår trodde vi domedagen hade kommit, ett helt sanslöst åsk å hageloväder drog loss vid  15 tiden.
Rena orkanen drog fram, otroligt vilken fruktansvärd styrka å energi det är i sånt.
Men en timme senare sken solen å det blev en fin kväll.
Sånt kallas väl för omväxlande väderlek  😉

Det blir mer å mer höstlikt för varje dag....
Nu kan man börja frossa i höstens nyheter, har sett mycket konjaksfärgat, senapsgult (hua....), aubergine i affärerna.
Nästa onsdag har Grand Samarkand "Tjejkväll" 16-20.
Tycker hela konceptet är så förlegat, då är det inget tjafs om genus å annat utan "tjejerna" ska ha shoppingkväll.
Det befäster bara fördomar att tjejerna är shoppinggalna....
Varför inte "Shoppingkväll för ALLA??"
Tror knappast det är tonårstjejerna som bär GS å affärerna där utan det är dom äldre med stabil ekonomi.
"Tjejkväll" är nåt dom har på fritidsgårdar..... 😖
Det är erbjudanden i affärerna,  massage, sminkning, tattoo mm i gångarna.

Jag har slunkit in nån liten stund när jag stängt fiskaffären vid 19 tiden men det mesta har varit slut då så kanske det blir bättre i år.
Jag behöver nya innetofflor å en ny väska till hösten.
Nu kan jag ha en vanlig väska å behöver inte tänka på att den ska vara tvättbar.

Fick Kicks magasin igår, finns så mycket läcker höstmakeup men jag använder mindre å mindre.
Har vid 52 års ålder ftf inte hittat rätt läppstiftsfärg, en sån färg som funkar jämt.
Är såå sugen på en mysig parfym till hösten men är ju så doftkänslig numer att det mesta går bort 😞
Det suger r*v alltså.......en lyxig parfym en grå torsdag i november ger guldkant åt vardagen.
Men man ska ha måttligt med parfym på sig, tyvärr fattar inte många det.
Dom verkar dränka sig i det, det står som ett moln runt dom.
Det finns en manlig kund hos oss, kan jag undvika att expediera honom så gör jag det, jag far så illa av hans doft.
Man kan känna det i lokalen långt efter att han gått ut från oss.
Då har man missat nåt i det hela tycker jag....

Tja...näe......min höststädning har avstannat men ska ta tag i det imorrn eftermiddag igen tänkte jag.
Bl a rensa badrumsskåpet, gå igenom det, städa både där å hela min toalett.
Jag har ju lyxen att ha egen toalett så jag slipper trängas med hans grejer.

Ett 3 delat badrumsskåp med suveräna speglar 
med plats för MINA grejer 😄



Ikväll blev det en enkel hamburgare men imorrn ska jag göra Fläskfilé gorgonzola med rostade rotsaker.
Söndag blir det nog Pasta scampi å så bakar jag nog en paj, hur längesen som helst sen jag gjorde det.
Så så mycket mer spännande blir nog inte denna helgen....
Tittade på Doobido tidigare, dom hade en hyllning till Bette Midler, denna fantastiska kvinna 💖
Jag hade 2 av 3 rätt på frågorna om henne, att hon är född på Hawaii och att filmen "The Rose" handlar om Janis Joplin.

 

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg