Söndag........





......... har det blivit, det var tisdag sist jag skrev....
Dagarna rusar iväg, det har varit högt tempo sista 2 veckorna, det blir det denna veckan oxå, sen lugnar det ner sig.
Det börjar ta ut sin rätt, ständig sömnbrist till det gör det inte bättre.
Ont i kroppen, främst ländryggen så jag vaknar vid 4 tiden på morgonen å inte kan somna om.
Då blir dagarna långa kan jag säga...... 😖

Åkte på shoppingtur i torsdags, inhandlade sänglampor, ny takplafond å sängkläder på Jysk.
I fre morse vaknade jag i arla ottan men jag hann köra en maskin tvätt, stryka 2 veckor ren tvätt, duscha, äta frukost, hänga tvätt, sortera å slänga sopor, ila iväg till bilverkstaden för att hämta solglasen jag glömde i lånebilen, till vc å ta nya prover som dom lyckades klödda bort förra fredagen så jag å 50 till fick ta nya, in på CG å köpa soppa till lunch å vara på jobbet 8.59.
Börja jobba kl 9......
Puh........
Åkte från jobbet 18.29 hem till ön så klockan var mycket innan jag var hemma i lägenheten.

Har fixat å donat, sorterat, sorterat å sorterat, det tar oerhört mycket tid å tar på psyket.
Å slängt......
Å städat...... 
Men det känns som en helt annan lägenhet skillnaden är milsvid.
Men nu är det rejält rensat å nästan helt rent i lägenheten, nu är det bara förrådet kvar.
Det jag gjort i förrådet är toppen på det bara, igår hade jag faktiskt lite golvyta att röra mig på 😄.
Men idag har ett sängbord, en gungbanan å en stereo utan sladd flyttat in där.
Min klädkammare behöver en översyn oxå men jag orkade bara inte idag.
För ett par år sen så var den såååå städad å fin men det är nån jävel som stoppar in saker där lite då å då.... 😏

Ett rent magiskt väder var det igår, kl 17 hade vi +22 i norr.
Jag unnade mig en kvällspromenad i den overkligt varma kvällen för årstiden ner till hamnen, himlens färgspektra var fantastiskt !!!
En glass var jag värd å så ringde glada danspinglan B samtidigt.
Så 6-7 dec åker vi till Göteborg å går på julmarknad på Liseberg å sover på hotell.
Har aldrig varit på Liseberg så det ska bli så roligt.
Jag har varit i Göteborg 3 ggr, en gång i november å 2 ggr i april men då hade inte Liseberg öppnat.
Skulle vilja åka på Lotta på Liseberg en gång under sommaren när det är bra artister.
Ännu roligare att få ett sms där det står: det ska bli så kul att åka på en liten tripp med dig....
Det har jag inte varit bortskämd med direkt under uppväxtåren å vuxenlivet.

Jag var riktigt trött på hemvägen, fick stanna i Nybro för lite choklad å dricka.
Väl hemma la jag mig i soffan å vilade 45 min innan jag gjorde nåt annat.
Inte många knop görs ikväll, lite tv å sen sängen, hoppas innerligt på bättre sömn inatt.
Lång dag imorrn men på tisdags slutar jag 14.30 men då ska jag baka bullar till mina föräldrar att ta hem vid skördefesten.
För nu fixas det, donas å pyntas inför den makalösa Skördefesten som invigs på ons kväll.
Vi hoppas på bra väder, 80% är utomhus men det ska ju tyvärr dra in regnväder i början å mitten på veckan..
Men den som lever får se.......

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg