Skördefesten 2019....





....... är över.....
Som vanligt en formidabel succé, hur mycket folk som helst... 😊
Den gråa lördagsmorgonen klarnade upp under förmiddagen å det blev en fantastisk skördefestlördag.
Vindstilla å ljummet ute, jag klarade mig med en tjockare hoodjacka hela dagen intill kvällen.
Vid 12 tiden gick vi ner på stan, hem till mina föräldrar å gick däremellan ett par gånger.
Vid 16 tiden åkte vi ut till Ekerum, där finns huuuuuuuur mycket fint som helst...
Man ska ha välfyllt betalkort för det är mycket man vill ha, allt från torkad renstek å hjortronsylt från norr till skånes sillinläggningar å allt däremellan.

Allt från lin å ullkläder till smide, handgjorda smycken å allt däremellan.
Ska man åka på Ölands Skördefest för 1a gången då är det 2 måsten, Eriksöre på fre kvällen å Ekerum, mer behöver man inte åka på för dom innehåller ALLT !!!
Nu skippade vi Eriksöre i år, regnvädret var ruggigt å man hade behövt rejäla skor alt gummistövlar för där blir det skitigt vid blötväder, inte Nike joggingskor...

Min shopping blev en ny handväska inför kommande höst-vinter å ett pumpaljus.
Men jag hade kunnat handla hur mycket som helst....
 Sambon på skördetronen 😄
 Tjusiga damer utanför frissan...




Vacker solnedgång uppe vid Klintabacken...

Hamnen Borgholm...




Vi gick hem efter det stora fyrverkeri som alltid avslutar lördagskvällen för att byta om.
Sen gick vi bort till gamla Harrys, Emilio Walter skulle spela samt The Playtones.
Suverän musik men som vi ante så blev dansen högst måttlig.... 😖
Svårt att dansa på ett litet dansgolv som gjorts ännu mindre än originalet var från början å det står 50 fulla stolpskott å jönsar sig...
Så vi gick när dom spelade sista låten, bra musik var det iaf.

Idag har det inte varit en bra dag...
Anade det redan igår eftermiddag för jag hade mer ont i ländryggen än vanligt.
Idag har det varit hemskt å en förlamande trötthet till det.
Vi var hos mina föräldrar ett par timmar, gick lite på stan gick hem å packade å åkte till Pappa Blå för att äta.
Idag blev det en räkpasta, helt vansinnigt gott å en cappuccino till "dessert".
Tyst å öde..... 💗



Vi valde medvetet att åka sent på eftermiddagen för köerna å det var helt rätt.
Vi hade fri lejd ända upp till högbrodelen på Ölandsbron, där började köerna.
Kö ut till E22an men sen har det rullat på bra, kraftiga regnväder avlöste varann på hemvägen.
Förra året stannade vi till måndagen då jag alltid var ledig måndagar å sen åkte vi ju till Oslo på tisdagen men det gick ju bra idag.
Nu är alla trafikhelger över för i år, det blir påsk nästa år.
Siste man över bron ikväll släcker lyset.... 💗

Nu får livet återgå till det mer normala, jag har knappt lagat mat på 3 veckor här hemma.
Denna veckan ska det göras bullbak, laga mat, städa av lite, besöka frissan å gå på mitt livs första After wöööööörk på torsdag.
Har aldrig varit på ett After wööööööörk innan, personalfest på helgen men inte efter jobbet.
Alla G's företag som ingår i bolaget ska ha AW tillsammans.
Å var ska då detta event vara?? 
Jo, på JOBBET !!! 😄😄😄
Skitkul att gå på After wöööörk med jobbet på jobbet men dom ska iaf beställa maten så vi slipper stå å laga maten vi ska äta på kvällen.
Dyker upp ett par tidningar oxå i veckan så det ser jag fram emot.
Hopas på svar från vc ang blodproverna för jag mår INTE bra... 😕

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg